تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۷
یک کارآفرین نمونه گفت: کارگران نقش کلیدی و اساسی در رشد تولید و مهار تورم دارند و هیچ‌گونه تولیدی بدون حضور کارگران وجود ندارد.
کارگران نقش اساسی و کلیدی در رشد تولید و مهار تورم دارند
به گزارش عصرهامون، فریده آتشگه بانوی کارآفرین و کارگر نمونه شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: کارگاه خیاطی و آموزش خیاطی و دوخت‌های سنتی و تلفیقی کار می‌کنم با بیش از ۳۰ سال سابقه در این زمینه دوخت‌ودوز لباس‌های سنتی سیستان و تلفیقی از هنر ایرانی و سیستانی فعالیت دارم.

وی افزود: عاشق کارم هستم و همیشه دوست داشتم به جایی برسم که دست چند نفر را بگیرم نه اینکه منتظر باشم تا کسی از من دستگیری کند در حال حاضر ۲۰ نفر در کارگاه خیاطی من مشغول به کار هستند توانسته‌ام برای ۲۰ نفر شغل ایجاد کنم که چهار نفر نیروی ثابت و تحت پوشش بیمه هستند و بیش از ۲۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم در کارگاه خیاطی همکاری دارند.

آتشگه تصریح کرد: از سال ۱۳۷۰ به‌صورت تخصصی وارد حرفه خیاطی شدم و از سال ۹۴ هر ساله به‌عنوان کارآفرین برتر بانوان در شهرستان زابل معرفی می‌شدم.

وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی روی پای خود ایستادن و مصرف تولید داخلی که اگر تولید پوشاک داخلی مورد حمایت قرار بگیرد، اشتغال بسیار زیادی در این بخش می‌توان ایجاد کرد درگذشته بیشتر خانم‌های ایرانی از خیاطی سر در می‌آوردند و خودشان لباس موردنیازشان را تأمین می‌کردند که البته خوشبختانه در حال حاضر هم علاقه به یادگیری مهارت‌ها زیاد شده و هنرجو با یادگیری مهارت برای خودش در واقع خود اشتغال‌زایی می‌کند

این بانوی کارآفرین ادامه داد: در عالم هستی و در میان مخلوقات الهی، پیوند و ارتباط انسان با کار آن قدر شدید و اساسی است که می‌شود گفت انسان و کار دو قلوهایی به‌هم‌چسبیده هستند و به تعبیر دیگر ناف انسان را با کار بریدند و کار ضرورت و لازمه زندگی انسان است و حیات او در جامعه با کار عجین شده است.

وی تأکید کرد: کار انسان نه فقط باتجربه بلکه به‌صورت یک امر فرهنگی و ارزشی جلوه‌گر شده و بدین‌گونه بین اندیشه، کار و روابط اجتماعی پیوندی ناگسستنی پدیدآمده و تمدن و فرهنگ بشری در گرو این تا سه ویژگی است، به‌عبارت‌دیگر انسان با اندیشه و عمل جلو می‌رود و هیچ یک از این دو به‌تنهایی کارساز نیست.

وی تأکید کرد: آیین مقدس اسلام کار مفید و سازنده را در چهار‌چوب معیا‌رهای ارزشی و اعتقادی خود عبادت تلقی می‌کند و رشد تعالی انسان را تنها در سایه کار و کوشش می‌داند و به همین جهت اسلام با عبادت تلقی‌کردن کار و کوشش، انسان‌ها را توصیه به رعایت آداب و شرایط عبادت در انجام کارهای مختلف نموده است.

آتشگه افزود: کارگران قشر شریف و زحمت‌کش و پرتلاش هستند و انصافاً هم در آغاز انقلاب اسلامی و در ادامه در هشت سال دفاع مقدس تعهد و فداکاری و ایثارگری خودشان را هم در عرصه تولید و هم در عرصه مقابله با استکبار جهانی نشان دادند و نقش بسزایی از فروپاشی حکومت طاغوت تا جنگ در دوران دفاع مقدس داشته و هم اکنون این جهاد ادامه دارد و پس از دوره دفاع مقدس این قشر زحمت‌کش نقش‌برجسته‌ای دارند.

وی با اشاره به دل‌نگرانی نسبت به امنیت شغلی کارگران تأکید کرد: به نظرم نیاز است بعضی از قوانینی که امنیت شغلی کارگران را زیر سؤال می‌برد به‌نوعی اصلاح شود و از طرفی دیگر نباید هم تمام بار امنیت شغلی بر دوش کارفرمایان باشد و دولت باید ورود کند و در حقیقت مشوق‌هایی برای اشتغال بیشتر برای کارگران استفاده کند که کارفرما ترغیب شود و به‌جای استفاده از تکنولوژی‌های سرمایه بر از تکنولوژی کاربر استفاده کند که این خود یک تضمین شغلی برای کارگر فراهم خواهد کرد.

آتشگه با اشاره به نقش کارگران در رشد تولید و مهار تورم تصریح کرد: کارگران نقش کلیدی و اساسی در رشد تولید و مهار تورم دارند و اگر دقت شود هیچ‌گونه تولیدی بدون حضور کارگران وجود ندارد و در حقیقت کارگران رکن اساسی تولید هستند و هر مهار تورم که انجام شود یک پای اساسی موضوع کارگران هستند و بنابراین باید نقش و جایگاه کارگران در اقتصاد مقاومتی موردتوجه قرار گیرد.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdciz3azyt1awv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما