تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۴
معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:

فعالیت اصناف ویژه ماه رمضان زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد

معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: در سطح استان ۲۷ تیم دونفره بر تمام کالاهای اساسی و بخش خدماتی بازار نظارت و کنترل دارند.
فعالیت اصناف ویژه ماه رمضان زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد
قنبر کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، بیان کرد: طرح نظارت و بازرسی بر کالاها و خدمات ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز ۱۴۰۳ شامل نظارت بر کلیه حلقه‌های زنجیره‌ای تولید، تأمین و عرضه است.

وی افزود: برای هم‌افزایی و بسیج کلیه امکانات و مقدورات، برنامه‌ریزهایی را در کارگروه تنظیم بازار استان و معاونت محترم اقتصادی استانداری ابلاغ کردند که جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و سازمان صمت با هماهنگی همدیگر باهدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی نسبت به اجرای طرح اجرا کنند.

معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تصریح کرد: نظارت اصلی در تمام حوزه‌ها و بر روی تمام کالاهای اساسی است؛ بیشترین تمرکز بر بازار میوه، گوشت قرمز، مرغ، شکر، نان، روغن‌نباتی، برنج و اساساً کالاهای اساسی و همچنین بحث حمل‌ونقل و پایانه‌های یعنی سازماندهی حمل‌ونقل برون‌شهری است.

وی ادامه داد: البته کالاهایی مانند پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خاروبار و شیرینی‌ها، مواد شوینده، روغن‌موتور، لوازم‌یدکی، تایر خودرو و لوازم‌خانگی هم در اولویت‌های بخش کالایی برای بازرسی و نظارت هستند.

کرمی اظهار کرد: در بخش خدماتی نظارت و کنترل بیشتر بر واحدهای اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی و غذاخوری‌ها و خدماتی مانند: قالیشویی و خشک‌شویی است.

وی افزود: در سطح استان و ۲۳ شهرستان تیم‌های نظارتی دونفره‌ای ایجاد شده که البته این تیم‌ها در برخی از شهرستان‌ها دائمی نیستند و فقط در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز به این شهرستان‌ها نیرو اعزام شده است.

معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان عنوان کرد: در کل استان ۲۷ تیم دونفره است که بیشتر این تیم نظارتی در مرکز استان قرار دارند و با هماهنگی تعزیرات حکومتی گشت‌های مشترک خود را انجام می‌دهند؛ نظارت بر بازار از تاریخ ۱۵ اسفند سال جاری تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی تشریح کرد: از ابتدای اسفندماه سال جاری آمادگی اولیه با حضور در واحدهای صنفی و بررسی و بازرسی در بازار آغاز گردیده است. اطلاع‌رسانی و تأکید به تمام واحدهای صنفی برای درج قیمت‌ها بر روی کالاها شده و اکثر کالاها دارای قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده هستند.

کرمی در خصوص تعداد پرونده‌ای تخلفات صنفی بیان کرد: تنها تعداد پرونده‌های اسفندماه سال جاری ۴۵۳ پرونده در سطح کل استان ایجاد شده و از این تعداد پرونده، ۵۰ پرونده فقط مربوط به قاچاق کالا است.

وی در خصوص بخش خدمات نیز ادامه داد: قیمت‌های مصوب ابلاغی برای بخش خدماتی اعلام شده که به‌عنوان‌مثال در مسافرت‌های زمینی سازمان حمل‌ونقل قیمت‌هایی را اعلام می‌کند و بازرسان در محل حمل‌ونقل و ترمینال‌ها بر روی این قیمت‌های ابلاغی نظارت و کنترل دارد.

معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری ما شاهد فراوانی کالاها هستیم قیمت کالا گران است؛ اما فراوانی کالا را داریم و این گرانی هم به علت تورم به وجود آمده است.

وی افزود: شاهد صف نخواهیم بود و اگر جایی صف باشد؛ نشان از استقبال مردم برای خرید کالا است و کمبودی در کالا وجود ندارد و فقط باید مکان‌های توزیع کالا را افزایش دهیم.

کرمی اظهار کرد: جهاد کشاورزی استان در حال توزیع کالاهای اساسی مانند: برنج، شکر، گوشت قرمز منجمد و مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان است.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه بهاره تشریح کرد: نمایشگاه بهاره استان در حال برگزاری است و از ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت و نزدیک به ۱۷۰ غرفه در نمایشگاه دایر و پنج غرفه دارای کالاهای اساسی به همان قیمت مصوب کالاها را به مردم عرضه می‌کنند.

معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: مردم عزیز استان اگر با کم‌فروشی یا گران‌فروشی یا سایر تخلفات مانند: احتکار یا خودداری از عرضه کالا روبرو شده‌اند به شماره ۱۲۴ که در تمام اوقات روز نسبت به رسیدگی به شکایات مردم فعال است گزارش دهند و مطمئن باشند که مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcds50fsyt0996.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما