تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۸
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

ترویج فضاهای معنوی در شب‌نشینی‌های ایام عید

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در ایام مبارک رمضان و عید باستانی، فرصت خوب برای ایجاد فضای معنوی مانند انس با قرآن و توسل به اهل‌بیت و طلب استغفار از خدا در مراسمات دید و بازدیدها و شب‌نشینی‌ها است.
ترویج فضاهای معنوی در شب‌نشینی‌های ایام عید
عباس صفدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب ماه رمضان، ماه ذکر، ماه یاد، ماه تابیدن انوار ذکر الهی بر دل‌ها است؛ این را به‌راحتی از دست ندهیم. هیچ‌وقت سال دل‌ها این اندازه آمادهٔ تلقّیِ انوار هدایت الهی، برکات الهی، رحمت الهی نیستند؛ این خاصیت ماهِ رمضان است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه اطاعت، عبد شدن، بنده و رهاشدن از نفس است؛ ماهی است که در روایت‌های زیادی نقل شده که شیطان و شیاطین در غل‌وزنجیر هستند.

صفدری عنوان کرد: در این ماه نورانی انسان می‌تواند به‌وسیله سلاح روزه‌داری از خوردن و آشامیدن امتناع کند که به یک تقربی برسد که انسان با عمل تنها تقرب رسیدن به خدا با روزه‌داری در ایام ماه مبارک رمضان به دست نمی‌آید و باید تمام اعضای بدن انسان‌مانند: زبان انسان، چشم او، قلب او در این ایام رازدار باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین با انجام مناسک عبادی از جمله انس‌گرفتن با قرآن و در شب‌های قدر عبادات مخصوص آن شب‌ها را نیز انجام دهیم و همچنین برای تقرب و نزدیک‌شدن به امام‌زمان (عج) دعا و یاد او را همیشه در این ماه داشته تا فرج آقا امام‌زمان (عج) نزدیک شود.

وی ادامه داد: در این ماه هر انسان باید محاسبه اعمال داشته باشد و این‌ها مسائل فردی هستند که در کنار روزه‌داری و مباحث زیادی که علمای اخلاق به آن اشاره کرده‌اند یک فرد می‌تواند در ماه مبارک رمضان با انجام داد تا به تقرب الهی رسد.

صفدری اظهار کرد: این ماه عزیز در امسال و همچنین سال آینده منطبق شده است با ایام عید نوروز عیدی که در دل تمدن‌های ایرانی بوده است و لذا این عیدی که عید خانه‌تکانی و عید دیدوبازدید است و جالب است که خیلی زیبا و قشنگ می‌شود که این ماه را پیوند داد به عید نوروز یعنی این دید و بازدیدها همراه با مهمانی‌ها و دادن افطاری‌های پررنگ‌تر شود.

وی در خصوص مهمانی‌های ماه مبارک رمضان و عید نوروز افزود: این دید و بازدیدها، همراه با مهمانی‌هایی در سحرگاه‌ها صورت گیرد که این شب‌نشین‌ها تا سحرگاه ادامه داشته باشد و با مباحث معنوی یعنی انس با قرآن به این شب‌نشینی‌ها جهت داده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تشریح کرد: می‌توان این مهمانی‌ها و شب‌نشینی‌ها در ایام نوروز را به محافل معنوی مانند انس با قرآن، توسل به اهل‌بیت عصمت و طهارت و طلب استغفار و مغفرت از خدای متعال متصل کرد که باعث رشد معنوی هر فرد شود.

وی با بیان اینکه این ماه عزیز مغایر شده با عید نوروز یا نوروز با ایام ماه مبارک رمضان مغایر شده است ادامه داد: انسان‌ها باید از این فرصت در کنار همدیگر بودند برای ترویج فضاهای معنوی و رسیدن به قرب الهی استفاده کنند و وقتی ما در کنار هم بودن را درک کنیم می‌توانیم به فضل الهی و نزدیک‌شدن به خدا را در این ماه پرفیض را درک کنیم.

صفدری عنوان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز باستانی فرصت بسیار خوبی است که به‌وسیله دید و بازدیدها و صله‌رحم‌ها باعث رفع کدورت‌ها و کینه‌ها و آشتی‌کنان در بین مردم و اقوام و فامیل شویم.

وی ادامه داد: در این فرصت طلایی با دست‌گرفتن افتادگان و به داد فقرا و مسکینان و تهی دستان برسیم و از بیماران عیادت کنیم و پیوندهای اجتماعی را رقم بزنیم که توام شود با مباحث معنوی و دستورات دینی که خدای متعال برای ما رقم زده و دستور داده و اهل‌بیت سفارش کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به‌وسیله این دستورات ما به تقرب خدا خواهیم رسید به‌شرط اینکه خالصانه در این ماه عزیز عمل کنیم و خودمان را خالص کنیم و در کنار خانه‌تکانی مسکونی، خانه‌تکانی دل را نیز داشته باشیم.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdccxmqsi2bqeo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما