تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۲
حجت الاسلام والمسلمين روحاني در سفر به قم با مراجع عظام ديدار کرد و به دبيرخانه مجلس خبرگان رفت و با بزرگان طيف اصولگرا ملاقات کرد اما به ملاقات با برخي چهره هاي شبه اصلاح طلب و حامي فتنه نرفت.
امتناع روحاني از ملاقات با حاميان فتنه در قم



به گزارش عصر هامون به نقل از کیهان؛ پايگاه اينترنتي مباحثات که به حوزه علميه قم نزديک است، با ذکر جزئياتي از سفر دکتر روحاني به قم، بي آنکه به نام يوسف صانعي و اسدالله بيات زنجاني اشاره کند، نوشته که وي در اين سفر به ديدار طيف مذکور نرفت. اين دو نفر از حاميان فتنه و آشوب سال ۸۸ بودند.
«مباحثات» در گزارش خود نوشت: حجت الاسلام والمسلمين روحاني در ابتداي ورود به قم به زيارت حرم حضرت معصومه(س) رفت و در نخستين برنامه کاري خود ترجيح داد به دبيرخانه مجلس خبرگان در کوچه آمار خيابان صفائيه برود. اين ساختمان براي او ناآشنا نيست چرا که وي سال هاي متمادي در جلسات مربوط به مجلس خبرگان و در اين ساختمان شرکت کرده است. در اين ديدار که بدون اطلاع خبرنگاران برگزار شد وي با حضرت آيت الله يزدي ديدار و گفتگو کرد؛ ديداري که با حضور آيت الله استادي و حسيني بوشهري نيز همراه بود. سپس در معيت آيت الله استادي به ديدار آيت الله العظمي صافي گلپايگاني رفت. اين اقدام معنادار روحاني از آن جهت قابل توجه است که آيت الله يزدي از بزرگان طيف اصولگرا بوده و رياست جامعه مدرسين را برعهده دارد؛ جامعه مدرسيني که در سال هاي گذشته منتقد جدي اصلاح طلبان بوده و تا مرحله نامشروع خواندن سازمان مجاهدين انقلاب نيز پيش رفت. دکتر روحاني با درک صحيح از مسائل درون حوزوي در نخستين گام ترجيح داد با بزرگان جامعه مدرسين از جمله آيت الله يزدي ديدار داشته باشد.
در ادامه اين گزارش آمده است: ديدارهاي آقاي روحاني با مراجع عظام تقليد نيز در نوع خود معنادار بود. نخست از آن جهت که همراهان وي در اين ديدارها کساني نبودند جز حجت الاسلام والمسلمين اختري دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت و حجت الاسلام حسين نمازي يکي از اعضاي مجلس خبرگان و در اين بين برخي از روحانيون اصلاح طلب در قم و مدعي حمايت از دکتر روحاني از همراهي او بازماندند تا گام هاي دقيق و حساب شده دکتر روحاني در اين سفر حساس براي همه مشهود شود. از سوي ديگر ديدار وي با مراجع عظام تقليدي که مورد توجه جامعه متدينين بوده اند و عدم ملاقات با برخي علماي مدعي که در سال هاي گذشته تلاش کردند مرجعيت خود را با موضع گيري هاي تند سياسي تثبيت کنند نيز قابل توجه است. او برخلاف انتظار اصلاح طلبان عمل کرد. حجت الاسلام والمسلمين روحاني پس از ديدار مراجع تقليد ترجيح داد تا در ساختمان مرکز تحقيقات مجلس خبرگان واقع در ميدان رسالت قم بار ديگر با جمع ديگري از نمايندگان مجلس خبرگان ساکن قم و تعدادي از علما ديدار داشته باشد و ناهار را با آنها ميل کند.
انتهای پیام/5696 https://www.asrehamoon.ir/vdcb.gbfurhbzgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما