تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
قتل هاي طايفه اي که با وقوع ۵قتل از زاهدان آغاز شده بود با قتل يک نفر ديگر در مشهد به ۶تن رسيد.
اختلافات طايفه ای با ۶ قتل هم پايان نيافت

قتل هاي طايفه اي که با وقوع ۵قتل از زاهدان آغاز شده بود با قتل يک نفر ديگر در مشهد به ۶تن رسيد.

به گزارش عصرهامون، سال ۸۶ مرد ميان سالي بر اثر اختلافات طايفه اي در زاهدان به قتل رسيد در حالي که تحقيقات قضايي و پليسي درباره اين جنايت ادامه داشت يک سال بعد جوان ۳۰ساله اي با اسلحه کلاشينکف ۴تن از افراد طرف مقابل را در يکي از خيابان هاي زاهدان به گلوله بست و آن ها را به قتل رساند. در پي وقوع اين جنايت ها فرزند مرد ميان سال (مقتول اول) به اتهام ارتکاب جنايت هاي مسلحانه تحت تعقيب قرار گرفت. اين جوان هنگام فرار از زاهدان به سمت مشهد در يکي از ايست و بازرسي هاي پليس نيز به سمت مامور انتظامي شليک و او را مجروح کرد.

ماجراي قتل هاي طايفه اي زاهدان در دستور کار نيروهاي انتظامي و پليس آگاهي قرار گرفت و بررسي ها براي يافتن محل اختفاي متهم فراري ادامه داشت تا اين که چند روز قبل ۴نفر به در منزلي واقع در خيابان ايثارگران مشهد مراجعه کردند و زنگ اين منزل را به صدا درآوردند.

وقتي برادر متهم تحت تعقيب،در منزل را گشود ناگهان افراد مذکور با چاقو به وي حمله ور شدند و او را با ضربات وارده نقش بر زمين کردند. در همين حال فرد مجروح با بردن نام برادرش فرياد کشيد. «فرار کن! فرار کن!» ولي مهاجمان فرصت فرار را به جوان ۳۰ساله ندادند و با ورود به منزل او را نيز با ضربات چاقو به قتل رساندند.

این گزارش حاکي است: با فريادهاي اين جوان، اهالي محل از منازل خود بيرون آمدند اما مهاجمان از محل جنايت گريخته بودند.

با اطلاع اهالي به مراکز امدادي و پليس، دقايقي بعد ماموران اورژانس و کلانتري شفا عازم خيابان ايثارگران شدند و مجروح ۲۸ساله را که هنوز جان در بدن داشت به بيمارستان منتقل کردند اين درحالي بود که جوان ۳۰ساله علايم حياتي نداشت و لحظاتي پس از واردآمدن ضربات چاقو کشته شده بود.

در پي وقوع اين جنايت، ماموران انتظامي، مراتب را به قاضي موحدي راد (قاضي ويژه قتل عمد) اعلام کردند و بدين ترتيب با حضور مقام قضايي در محل جنايت بررسي هاي قضايي در اين باره آغاز شد. قاضي ويژه قتل عمد پس از انجام تحقيقات مقدماتي دستور داد تا با توجه به اهميت موضوع، اين پرونده جنايي در پليس آگاهي خراسان رضوي رسيدگي شود.

اين گزارش حاکي است: به دستور سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي پليس آگاهي) پي گيري اين پرونده به گروهي از کارآگاهان زبده به فرماندهي کارآگاه حميدفر سپرده شد تا عاملان جنايت هرچه زودتر دستگير شوند.

اين درحالي بود که بررسي هاي قضايي و پليسي در محل وقوع جنايت نشان مي داد: مهاجمان با انگيزه انتقام قتل هاي زاهدان، جوان ۳۰ساله را که متهم به قتل ۴نفر بود و در منزل اجاره اي در مشهد زندگي مي کرد شناسايي کرده اند و در يک فرصت مناسب او را به قتل رسانده اند. تحقيقات بيشتر درباره زواياي پنهان اين پرونده جنايي همچنان ادامه دارد.

شايان ذکر است که مجروح اين حادثه هنوز در بيمارستان بستري بوده و در حال مداوا می‌باشد.
نتهای پیام/5696 https://www.asrehamoon.ir/vdci.ua5ct1aupbc2t.html
منبع : خراسان
نام شما
آدرس ايميل شما