تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۱
وزارت امور خارجه آمريکا امروز اعلام کرد وزير امور خارجه آمريکا در سفر دو روزه به لندن که طي امروز و فردا انجام مي گيرد با کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره برنامه هسته اي ايران و همين طور با اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب درباره سوريه گفتگوهايي انجام خواهد داد.
"کري" در سفرش به لندن با "اشتون" درباره ايران رايزني مي‌کند
به گزارش عصر هامون،به نقل از خبرگزاري فرانسه، کري بامداد امروز يکشنبه در پايان سفر ده روزه دوره اي اش به آسيا از کابل وارد لندن شد.

يک مسئول وزارت امور خارجه آمريکا که به همراه جان کري و خبرنگاران وارد لندن شد تاکيد کرد جان کري امروز ظهر در ضيافت ناهار با کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا شرکت مي کند.

اين دو مسئول آمريکايي و اروپايي که بدون حضور دوربين ها با يکديگر ديدار خواهند کرد پيش از هر موردي درباره پرونده هسته اي ايران گفتگو خواهند کرد.

ديدار اشتون و کري پيش از آغاز دور جديد مذاکرات هسته اي انجام مي گيرد که براي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در ژنو پيش بيني شده است.

در مذاکرات سه شنبه و چهارشنبه در ژنو، کاترين اشتون، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران و مسئولان ارشد گروه پنج به علاوه يک شامل کشورهاي آمريکا، انگليس، فرانسه، چين و روسيه به علاوه‌ آلمان حضور خواهند يافت.

آمريکا که اميدوار است مسئله هسته اي ايران از طريق ديپلماتيک حل و فصل شود وندي شرمن معاون وزير امور خارجه خود در امور سياسي را به اين مذاکرات مي فرستد.

بنا به گزارش وزارت امور خارجه آمريکا، کري فردا دوشنبه با اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه ديدار خواهد کرد. اين دو قرار است با روزنامه نگاران نيز گفتگو کنند.

اين گفتگوها قرار است حول محور آماده سازي کنفرانس صلح سوريه، موسوم به ژنو دو برگزار شود.

احضر ابراهيمي اميدوار است اين کنفرانس در ماه نوامبر برگزار شود.
انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcjytex.uqetyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما