تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۷
در آستانه حماسه 9 دی و برای اولین بار در کشور؛

حسینیه بصیرت در زاهدان افتتاح می شود

در آستانه سالگرد حماسه ۹ دی به همت جوانان ارزشی زاهدان حسینیه بصیرت در مسجد حضرت زینب(س) این شهرستان افتتاح می شود.
حسینیه  بصیرت در زاهدان افتتاح میشود
حسینیه بصیرت در زاهدان افتتاح میشود
به گزارش عصر هامون به نقل از مطالبه گر ؛ حسینیه بصیرت قرار است به صورت منظم و هفتگی هر چهارشنبه در محل دائمی خود واقع در طبقه زیرین مسجد حضرت زینب (س) مراسمات مذهبی و بصیرتی را برگزار نماید، که کلید این پروژه بصیرتی ۴ دی ماه با حضور مردم شهرستان  زاهدان و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد رهدار در ساعت ۱۹:۳۰ خواهد خورد.

در همین رابطه خسروی از متولیان تاسیس حسینیه بصیرت در گفت و گو با مطالبه گر اظهار داشت :این حسینیه حرکتی نو و کاری متفاوت است که مطمئنا پیش از این در شهرستان و حتی در سطح کشور وجود نداشته است.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل چنین حسینیه ای بیان کرد: از آنجا که ما دین و سیاست را از هم جدا نمی دانیم و معتقدیم که دیانت ما به مانند سیاست ماست، بنابراین اعتقاد داریم در هیئت های مذهبی علاوه برمسائل مذهبی ماهیتی روشنگرانه در خصوص مسائل روز نیز باید وجود داشته باشد که با این نگاه اقدام به تاسیس حسینیه ای کردیم که در آن عقاید مذهبی و سیاسی در کنار هم گفته می شوند. البته سوال اینجاست که چرا تا کنون چنین محفلی بوجود نیامده است ؟
وی ضمن تاکید به این موضوع که تا کنون کم کاری هایی وجود داشت که این حرکت بوجود نیامده است بیان کرد: اکنون باید تلاش کنیم تا آن کم کاری ها برطرف شود و ادامه داد؛ فریاد هیهات من الذله امام حسین (ع) تنها متعلق به یک زمان خاص نیست و در امتداد تاریخ شنیده می شود و هم اکنون نیز این ندای امام مظلوم ما به گوش می رسد پس برای یاری ایشان باید بصیرت داشته باشیم و برای داشته چنین بصیرتی می بایست مبانی اعتقادی، اخلاقی و سیاسی خود را بالا برده و برای اینکه این حرکت بهتر انجام شود بهتر است که در مهمترین سنگر یعنی مسجد و هیئت صورت پذیرد.
خسروی در ادامه گفت : ما در این حسینیه می خواهیم مسائل سیاسی را در کناری مسائل اعتقادی داشته مطرح نمائیم ، و همچنین می خواهیم به مسئله اخلاق نیز بپردازیم پس ان شاءالله در این حسینیه هم مسائل اخلاقی گفته می شود و هم مباحث روز که این مباحث ممکن است سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و یا … باشد اما در یک کلمه اگر بخواهیم رسالت این حسینیه را بیان کنیم بصیرت افزایی به معنای تام و تمامش خواهد بود.
این متولی تاسیس حسینیه بصیرت ،پخش کلیپ ، سخنرانی دکتر رهدار و فرازی از زیارت جامعه کبیره به همراه ذکر مصیبت و ... را به عنوان برنامه های اولین شب افتتاح حسینیه بصیرت نام برد و افزود: راه اندازی این حسینیه حرکتی نو و کاری متفاوت است که مطمئنا پیش از این در شهر و حتی کشور وجود نداشته است و از همه مهمتر اینکه این حسینیه در آستانه روز ۹ دی افتتاح می شود که نماد بصیرت است.
خسروی در پایان ضمن دعوت از همه دوستداران و علاقه مندان به شرکت در این مراسم در ساعت ۱۹:۳۰ روز ۴دی ماه در محل دائمی حسینیه بصیرت، گفت: ان شاالله در این حسینیه با توسل به امام حسین (ع) که همچون شمع فروزانی در تاریخ می درخشد و  با بهره گیری از نور روشنگرانه وی سعی می کنیم تا بر بصیرت خود بیافزاییم .
حسینیه بصیرت که با پیروی از مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای و سخنان ایشان مبنی بر لزوم توجه به تحولات سیاسی اجتماعی امروز جهان اسلام و از جمله ایران اسلامی، و همچنین داشتن بصیرت به عنوان یکی از مهمترین مسائل کنونی و لزوم قرار گرفتن چنین فضایی در مهمترین سنگر یعنی مسجد و حسینیه افتتاح خواهد.
ضمنا آدرس کامل این حسینیه به شرح ذیل است :
خیابان دانشگاه _ دانشگاه ۱۱ _ طبقه زیرین مسجد حضرت زینب (س)
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcewe8e.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما