تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۹
شبکه المیادین گزارش داد: شمارش معکوس برای برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو 2 درباره حل بحران سوریه از مسکو آغاز شد.
شمارش معکوس برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی "ژنو 2"
شمارش معکوس برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی "ژنو 2"
به گزارش عصر هامون،به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین: مسکو دو روز پیاپی سرگرم تلاش برای فراهم کردن مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو ۲ بود. پس از دیدار سه جانبه وزرای امور خارجه روسیه، ایران و سوریه برای هماهنگی کردن موضع سه کشور درباره کنفرانس ژنو ۲، سرگئی لاوروف مذاکرات دوجانبه ای با ولید المعلم داشت. در این مذاکرات مسایل مختلف از جمله طرف های شرکت کننده در این کنفرانس مطرح شد.

در ادامه این گزارش آمده است: ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه طرحی را برای آتش بس در شهر حلب پیشنهاد کرد که نشان می دهد دمشق خواهان حل بحران در چارچوب کنفرانس ژنو ۲ است. دولت سوریه و دیگر طرف هایی که از راهکار سیاسی حمایت می کنند تصمیم نهایی خود را درباره حضور در این کنفرانس اتخاذ کرده اند، اما دیگر طرف ها چه موضعی اتخاذ می کنند؟

بوریس دولگوف کارشناس مسایل سوریه در مسکو به المیادین گفت:«راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه جایگزینی ندارد، اما مانع اصلی برای کنفرانس ژنو ۲ موضع تندروهایی است که برای بشار اسد آینده ای در سوریه قائل نیستند. این افراد ممکن است کنفرانس را تحریم کنند.»

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: شمارش معکوس برای برگزاری کنفرانس ژنو ۲ از مسکو آغاز شد و این امیدواری وجود دارد که در استانبول پایان یابد. همه اکنون منتظر عکس دسته جمعی شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو ۲ هستند. المعلم طرح آتش بس در حلب را برای نشان دادن حسن نیت نظام سوریه در آستانه برگزاری این کنفرانس اعلام کرد.


انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdch-ink.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما