تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۷
سفر معاون اول رئیس جمهور و هئیت همراه به سیستان و بلوچستان؛

افزایش 10 درصدی بودجه سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان ها

درایام مبارک دهه فجر و سفر معاون اول رئیس جمهور و هیئت همراه به استان سیستان و بلوچستان پروژه های متعددی افتتاح شد.
گزارشی از سفر معاون اول رئیس جمهور و هئیت همراه به سیستان و بلوچستان
گزارشی از سفر معاون اول رئیس جمهور و هئیت همراه به سیستان و بلوچستان
به گزارش عصر هامون،در سومین روز از دهه مبارک فجر و سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور به شهرستان چابهار ، دستاوردهای زیادی را برای این شهرستان و حومه داشت، که می توان افتتاح پست بانک در روستای رمین چابهار ، بازدید از بنادر و دریانوردی، منطقه آزاد چابهار و چندین پروژه دیگر را نام برد.
اسقبال از معاون اول رئیس جمهور
 آغاز ورود معاون اول رئیس جمهور با هیئتی از وزرا به استان سیستان و بلوچستان جهت بازدید و افتتاح پروژه های عمرانی با استقبال گرم مردم محلی و مسئولین و معتمدین روستای رمین واقع در بندر چابهار به همراه بود.

استقبال از معاون اول رییس جمهور و وزرا و هیئت همراه
 در این سفر معاون اول رییس جمهور را وزرای بهداشت، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش و راه و شهرسازی و معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در چابهار، استاندار سیستان و بلوچستان ، امام جمعه اهل سنت چابهار و مسئولین استانی و شهرستانی همراهی کردند و با افتتاح پست بانک در روستای رمین شهرستان چابهار، به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس، ۳ هزار و ۳۰۰ هزار پروژه در چهار استان سیستان و بلوچستان، لرستان، کرمان و مرکزی افتتاح شد.
بودجه طرح توسعه سواحل مکران افزایش می یابد
  اسحاق جهانگیری در کارگروه توسعه زیربنایی سواحل مکران که با حضور وزرای نیرو، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، استانداران سیستان و بلوچستان و هرمزگان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، جمعی از امیران نیروی دریایی ارتش و شماری از نمایندگان مجلس برگزار شد،گفت:توسعه و تجهیز بنادر به عنوان طرح های زیر بنایی تاثیر زیادی در شکوفایی و رشد اقتصادی منطقه و کشوردارد.

افتتاح همزمان 3300 پروژه روستایی با حضور معاون اول رییس جمهور(چابهار-روستای رمین)
وی پس از بازدید هوایی از سواحل دریای عمان اظهار داشت : توسعه سواحل مکران بصورت ویژه در دستور کار دولت قرار دارد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران افزود : این طرح یکی از طرح های بزرگ و ملی است که نیازمند تخصیص و اعتبار ملی است که دولت تلاش می کند با استفاده از ظرفیت های موجود و تامین اعتبار این امر مهم تحقق پیدا کند.
افتتاح طرح هادی با 4/5میلیارد ريال هزینه
طرح هادی روستای رمین از دیگر پروژه هایی بود که با حضور معاون اول رییس جمهور به طور همزمان با ۳۳۰۰ پروژه روستایی در سطح کشور افتتاح شد.
به گزارش عصر هامون،طرح هادی روستای رمین بالغ بر چهار و نیم میلیارد ریال هزینه داشته است که شامل زیر سازی، جدول گذاری، آسفالت، پیاده رو سازی، احداث دیوار حایل سنگی، احداث آب نمای بتونی می باشد.
         
 سیستان و بلوچستان ۱۰ درصد بیشتر  از سایر استان‌ها بودجه خواهد گرفت
به گزارش عصر هامون،اسحاق جهانگیری در سفر یک روزه خود به سیستان و بلوچستان پس از افتتاح چندین پروژه در چابهار برای شرکت در همایش سرمایه گذاری و توسعه سیستان و بلوچستان با وزارای به زاهدان سفر کرد و در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در جمع مدیران ارشد استان‌ و سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای روسیه‌، هند‌، پاکستان و افغانستان و جمع کثیری از سرمایه‌گذاران‌‌، کارآفرینان به ایراد سخنرانی پرداخت.

سخنرانی جهانگیری در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان
به گزارش زاهدانه،وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید سکاندار اصلی توسعه و سرمایه‌گذاری در کشور باشد، اظهار داشت: دولت ‌زیرساخت‌های لازم را باید برای بخش خصوصی فراهم کند.
وی با بیان اینکه سیستم داخلی و منابع دولتی باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، اظهار داشت: دولت از سرمایه گذاران حمایت خواهد کرد.
معاون اول رئیس جمهور اذعان داشت: برنامه‌ریزی می‌شود از سال آینده بخش خصوصی در تمام نقاط کشور از شرایط یکسان و برابر برخوردار باشد تا رغبت سرمایه‌گذاری در مناطق محروم بیشتر شود.
این مسئول ادامه داد: سیاست‌هایی پیش می‌گیریم که سرمایه‌گذاران داخل سیستان و بلوچستان نسبت به جاهای دیگر متضرر نشوند.
وی به مسئولان مربوطه دستور داد: در راستای توجه به توسعه سیستان و بلوچستان زمانی که متوسط بودجه تخصیص یابد، به سیستان و بلوچستان ۱۰ درصد بیشتر از سایر استان‌ها تعلق گیرد.

همایش سرمایه گذاری و توسعه سیستان و بلوچستان در تالار فردوسی
جهانگیری با بیان اینکه در تمامی بخش‌های سیستان و بلوچستان عزم دولت برای توسعه جزم است، متذکر شد: در بخش گازرسانی، سال آینده مرکز سیستان و بلوچستان و شهرستان‌ها در اولویت گاز رسانی قرار خواهند گرفت.
معاون اول رئیس جمهور با تشریح ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف، اضافه کرد: هر سرمایه گذاری در بخش آب به‌ویژه زیرساخت‌های انتقال آن اقدام کند، دولت تضمین می‌کند که آب را از وی خریداری کند.
این مسئول یادآور شد: اتفاقاتی که برای هیرمند و هامون افتاد، دل تمام مردم ایران را به درد آورده است و امروز هیچ ایرانی نیست که از این موضوع ناراحت نباشد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از مراکز مهم صید و صیادی کشور است، اذعان داشت: باید از صید و صیادی در این استان حمایت شده تا این کار به عنوان یک اولویت در استان فعال‌تر شود.
جهانگیری گفت: از نظر منابع معدنی این استان جایگاه بسیار خوبی دارد و لازم است زیرساخت‌های لازم در این استان گام بردارند.
معاون اول رئیس جمهور به تشریح اهداف سفر خود به سیستان و بلوچستان پرداخت و تأکید کرد: امروز هدف اصلی از سفر به این منطقه، بیشتر توجه به شهرستان چابهار بود، این شهرستان با ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارد به عنوان یک بخش مهم و اساسی کشور از نظر دور افتاده است.
این مسئول عنوان داشت: همسایگی با چند کشور، دسترسی به آبهای آزاد از جمله ظرفیت‌هایی است که بسیاری از کشورهای آرزوی آن را دارند.
وی ادامه داد: باید زیربناهای اتصال چابهار به راه آهن سراسری ایجاد شود، سواحل یکی از بزرگترین مناطق اقتصادی نه تنها برای ایران بلکه برای منطقه است.
جهانگیری در عرصه فراملی نیز گفت: با توجه به مذاکرات، بنیان تحریم‌ها به هم ریخته است، قدم‌های خوبی برداشته شده در این راستا که امیدواریم دولت در مسیر سیاست‌های خود در این زمینه موفق شود.
وی در پایان اذعان داشت: با توجه به منابع نفت و گاز که داریم، اگر بتوانیم به خوبی از آنها استفاده کنیم، قطعا بر مشکلات اقتصادی فائق خواهیم آمد.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjhvex.uqeoozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سيستوني
سيستان فراموش شده انگار