تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۲
خبرگزاری اینترفاکس روسیه از قول یک منبع امنیتی در اوکراین خبر از تشکیل کمیته تحقیق درباره کشتار معترضان و نیروهای امنیتی در کییف داده است.
تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره خشونت ها و کشتار در کییف
تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره خشونت ها و کشتار در کییف
به گزارش عصر هامون،به نقل از "روسیا الیوم" ، خبرگزاری "اینترفاکس" روسیه از قول یک منبع امنیتی در اوکراین اعلام کرده است که اوکراین احتمالا در آینده نزدیک خبر از تشکیل کمیته تحقیقاتی درباره کشتار معترضان و نیروهای امنیتی در میدان استقلال کییف داده است.

این منبع در گفتگوی تلفنی با این خبرگزاری اعلام کرده است که تصمیمی درباره تشکیل کمیته‌ای رسمی دراین باره گرفته شده است و ممکن است که این کمیته پارلمانی باشد ، همچنانکه ممکن است نمایندگانی از احزاب مختلف سیاسی از جمله "حزب اقالیم" برای مشارکت دراین کمیته دعوت گردند.

این منبع همچنین گفت : مقامات اوکراین همچنین برنامه‌ای برای دعوت از کارشناسان غربی برای مشارکت در این کمیته ندارند.

از سوی دیگر این خبرگزاری از قول یک منبع امنیتی دیگر نقل نموده است که : هدف این کمیته رسیدن به این نتیجه است که گزارش دهد هردوطرف درگیر در بحران اوکراین از تک تیراندازها استفاده نموده‌اند.

شایان ذکر است که اتحادیه اروپا روز گذشته خواستار انجام تحقیقاتی مستقلانه درباره خشونت‌ها در اوکراین در سریعترین زمان ممکن شده بود و این درخواست اتحادیه اروپا پس از آن صورت می‌گیرد که طی چند روز گذشته مکالمه‌ای تلفنی بین کاترین اشتون و وزیرخارجه استونی "اورماس پائت" افشا شده بود و نشان از این داشت که مخالفان اوکراینی اقدام به مسلح‌کردن و بکارگیری تک تیراندازان برای کشتار معترضان و نیروهای امنیتی درحین تظاهرات‌ها در کییف کرده اند .

انتهای پیام/5082 https://www.asrehamoon.ir/vdccopq0.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما