تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۶
نخست وزیر نیوزیلند تاکید کرد این کشور به پرچم جدیدی نیاز دارد. وی افزود: پرچم فعلی از زمان استعمار بجا مانده و هنوز هم نماد و یادآور دورانی است که دیگر وجود ندارد. بنابراین نقش پرچم انگلیس موسوم به یونیون جک باید حذف شود.
حذف انگلیس از پرچم نیوزیلند
حذف انگلیس از پرچم نیوزیلند
به گزارش عصر هامون، جان کی، نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد طی سه سال آینده پرچم جدیدی برای این کشور طراحی خواهد شد تا پرچم انگلیس از آن حذف شود.

جان کی نخست وزیر استرالیا
"کی" از برگزاری همه پرسی برای تغییر پرچم نیوزیلند طی سه سال آینده خبر داد و گفت: با وجود این که نیوزیلند سال ها است استقلال خود را به دست آورده، همچنان تحت تسلط پرچم انگلیس است.

نخست وزیر نیوزیلند اضافه کرد طرحی که خودش در نظر دارد، یک برگ نقره ای رنگ از گیاهان بومی، روی زمینه ای سیاه و سفید است، اما طی سه سال آینده دیگران نیز می توانند طرح های خود را ارائه دهند.
پرچم نیوزیلند زلاند نو
نخست وزیر نیوزیلند در این سخنان که حدود چهار هفته پیش از سفر شاهزاده ویلیام به این کشور انجام گرفت تاکید کرد: ما باید پرچمی داشته باشیم که مشخصا ویژگی نیوزیلندی داشته باشد.

وی کشور کانادا را مثال خوبی در این باره دانست و اظهار داشت این کشور تا سال 1965 نقش یونیون جک را روی پرچم خود داشت، اما در این سال مقامات کانادا نقش برگ افرا را بر روی پرچم خود قرار دادند.

کی، همچنین از این که پرچم نیوزیلند با پرچم استرالیا اشتباه گرفته می شود، انتقاد کرد.

 

پس از این اظهارات جان کی، استرالیایی ها نیز دست به کار شده اند و خواستار حذف نماد انگلیس از پرچم کشور خود شده اند. در این میان چند سازمان مردمی در استرالیا با راه اندازی موسسه ای به نام Ausflag مردم را به این اقدام تشویق می کنند.

با این حال جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا که به انگلیس سفر کرده، مطرح کردن این موضوع را جنجال برانگیز دانست و گفت: پرچم ما منعکس کننده تاریخ و هویت ما است و استعمار نیز بخشی از تاریخ ما بوده است.

انتهای پیام/ 4030

https://www.asrehamoon.ir/vdcc04q0.2bqo48laa2.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما