تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶
بخشدار زرآباد گفت:از این پس موز زرآباد با کارتن تولید داخل و با نشان زرآباد به بازار عرضه خواهد شد.
موز زرآباد با بسته بندی و برند زرآباد عرضه خواهد شد
موز زرآباد با بسته بندی و برند زرآباد عرضه خواهد شد
به گزارش عصر هامون به نقل از طلوع کنارک، مجتبی شجاعی با اعلام این خبر افزود: صبح امروز جلسه ای با حضور کشاورزان،مسئولین بخش و شهرستان و سرمایه گذاران بسته بندی از تهران در بخش زرآباد شهرستان کنارک برگزار شد.
بخشدار زرآباد با اشاره به اینکه تاکنون موز در کارتن‌های خارجی بسته‌بندی و به استان‌های کشور ارسال می‌شد،گفت: خوشبختانه از این به بعد این محصولداخل کارتن‌های داخلی و با نشان زرآباد به بازار عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: در جلسه امروز مقرر شد یک کارخانه کارتن در تهران، کارتنی به ظرفیت ۱۳ تا ۱۴ کیلوگرم با برند زرآباد تهیه و موز کشاورزان در این کارتن‌ها بسته‌بندی و به این طریق به سایر نقاط کشور ارسال شود.
شجاعی با بیان اینکه بخش زرآباد شهرستان کنارک یکی از قطب‌های تامین کننده موز در کشور است افزود:خواسته کشاورزان و باغداران منطقه این است که برای حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ورود موزهای وارداتی به استان جلوگیری بعمل آید.
وی ادامه داد:عرضه محصول مهم موز استان که بخش عمده آن در زراباد تولید میشود بدون بسته بندی خیلی بهتر از بسته بندی در کارتن های دسته دوم و فرسوده پاکستانی و نپالی و فیلیپینی است ، زیرا بسته بندی موز باکیفیت و محصول زحمات و تلاش کشاورز سختکوش منطقه در کارتن خارجی هم تقلب اشکار است و هم قاچاق محسوب میشود و نوسانات قیمت موز در انسوی مرز بالاخص در کشور پاکستان ، بر روی قیمت موز با کیفیت داخلی تاثیر میگذارد که اولین زیان ان به اقتصاد کشاورزی منطقه و در سطح کلان به اقتصاد ملی و در راستای توسعه اقتصاد پنهان است.
بخشدار زرآباد خاطرنشان کرد:بسته بندی علاوه بر تاثیر بر صادرات و ایجاد ارزش افزوده و سوداوری بیشتر می تواند عامل تبلیغ و معرفی فرهنگ غنی هر منطقه نیز باشد و خود باعث تولید نگرش های جدید و حذف برخی نگرشها نسبت به منطقه ای خاص گردد که با توجه به نام گذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری باید از ظرفیت های اقتصادی نهفته در فرهنگ از جمله موضوع بسته بندی نیز بهره گرفت که این موضوع عین حرکت در خط اقتصاد مقاومتی و الگوی مناسب فرهنگ عرضه محصول میباشد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcgnu9n.ak9qy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما