تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۰
جزئیاتی جدید از سرنوشت شمشیر باز ربوده شده و گروهبان "دانائی فر"/قیمت گاز مایع در بازار‌های سیستان و بلوچستان کاهش یافت/ در خانه آیت الله سید ضیاالدین طباطبای چه گذشت؟/ فعاليت 17 شرکت دانش بنيان در دانشگاه سيستان و بلوچستان
جزئیاتی جدید از سرنوشت شمشیر باز ربوده شده و گروهبان "دانائی فر"/در خانه آیت الله سید ضیاالدین طباطبای چه گذشت؟/کاهش قیمت گاز مایع در استان
ملخ ها به برخی شهرهای سیستان و بلوچستان هجوم آوردند
به گزارش ایرنا، هجوم ملخ ها در این موقع از سال مردم برخی شهرها و روستاها سیستان و بلوچستان را بخاطر احتمال خسارت وارد کردن به مزارع کشاورزی نگران کرده اما بر اساس گفته کارشناسان این نوع ملخ ها خسارت به این محصولات وارد نمی کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: هجوم اخیر ملخ های صحرایی از نوع بومی به مناطق شهری و روستایی استان منشا استانی دارد و بزودی از بین می روند.
خسرو افسریˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: شرایط خوب اقلیمی ایجاد شده بر اثر بارندگی های اخیر، افزایش رطوبت هوا و کم شدن جمعیت پرندگان مهاجر به عنوان تغذیه کنندگان اصلی ملخ ها ناشی از خشکسالی های اخیر مهم ترین عوامل ازدیاد تخم گذاری ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان است.
وی اظهار داشت: ملخ های قابل مشاهده در سطح شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان بویژه مناطق جنوبی منشا داخلی دارند و با کاهش رطوبت هوا و گذراندن دوره زندگی بسیار کوتاهشان بزودی از بین می روند.
وی گفت: با توجه به اینکه امسال شرایط آب و هوایی خوبی در سیستان و بلوچستان حاکم است، زاد و ولد ملخ های صحرایی در استان افزایش یافته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: این گونه از ملخ ها برای رشد و تولید مثل نیاز به تغذیه زیاد ندارند و هجوم آن ها برای محیط زیست خیلی خطرناک نیست.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه جمعیت ملخ ها قابل مشاهده در مناطق مختلف استان در حد انجام عملیات شیمیایی و سم پاشی نیست.
یوسف ریگیˈ افزود: ملخ های موجود در سیستان و بلوچستان از نوع بومی هستند که متناسب با شرایط اقلیمی و بارندگی های اخیر به صورت موقت جمعیت شان زیاد شده است.
وی با بیان اینکه در مناطقی که جمعیت انسانی زندگی می کنند از جمله اماکن عمومی، بوستان ها، دانشگاه و معابر سم پاشی برای از بین بردن ملخ ها به خاطر مسائل زیست محیطی توصیه نمی شود گفت: با افزایش درجه حرارت و کاهش رطوبت هوا جمعیت آن ها پایین می آید.
در خانه آیت الله سید ضیاالدین طباطبای چه گذشت؟/ توصیه و تذکر به استاندار و پاسخ علی اوسط هاشمی
استاندار سیستان و بلوچستان چند شب قبل برای دیدار با آیت الله سید ضیاالدین طباطبایی به خانه وی رفته است.
به گزارش زاهدان پرس، استاندار در این دیدار از اینکه زودتر از این به دیدار این روحانی مردمی و صاحب نفوذ در میان مردم استان نرفته ، عذرخواهی کرده است.
گفته می شود در این دیدار آیت الله سید ضیاالدین طباطبایی علاوه بر توصیه های اخلاقی درباره تعاملات قومی و مذهبی مردم استان توصیه های را به استاندار داشته است.
وی به استاندار گفته است که تعاملات میان سیستانی ها و بلوچ ها در طول این چند دهه بسیار مناسب بوده و حتی خون های زیادی با پادرمیانی دو طرف بخشیده شده است.
آیت الله طباطبایی در این دیدار همچنین نگرانی ها و تذکراتی درباره برخی عملکردهای استاندار و دولت در مواجه با مسائل بومی استان مطرح کرده که استاندار نیز متقابلا نسبت به حفظ خط قرمزها و هوشیاری در نحوه مدیریت استانداری به ایشان اطمینان داده است.
آیت الله طباطبایی در این دیدار همچنین به استاندار درباره رفتار اعتدال و عدالت در مواجه با قومیت های مختلف استان نکاتی را گوشزد کرده است.فعاليت 17 شرکت دانش بنيان در دانشگاه سيستان و بلوچستان
رئيس مرکز رشد واحدهاي فناوري دانشگاه سيستان و بلوچستان با بيان اين مطلب به «خراسان»، گفت: مرکز رشد دانشگاه سيستان و بلوچستان از سال 90 شروع به کار کرده است.«عبدالمحمود داورپناه»، افزود: تا پايان سال 92 براي 114 نفر در شرکت هاي مستقر در مرکز رشد دانشگاه سيستان و بلوچستان اشتغال پايدار ايجاد شده است.وي گفت: با راه اندازي اين مراکز امکان استفاده از ظرفيت هاي علمي، فني، تخصصي اعضا و هيئت علمي دانشگاه سيستان و بلوچستان فراهم شده است.وي بيان کرد: در اين مراکز خدمات عمومي و مشاوره اي و تسهيلات وام کم بهره مناسب در هر حوزه براي دانشجويان و دانش آموختگاني که صاحب ايده هاي فني و تخصصي نو هستند، ارائه مي شود.وي گفت: هدف از ايجاد اين مرکز رشد ايجاد بستر و ساختار کليدي و با اهميت براي دستيابي به توسعه علمي و فناوري و تبديل دانش به ثروت، تجاري سازي دستاوردهاي پژوهشي و ايجاد شبکه فناوري بين صنعت و دانشگاه است.
قیمت گاز مایع در بازار‌های سیستان و بلوچستان کاهش یافت
دادخدا اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار کرد: براساس ابلاغیه‌ای که انجام گرفته، هم‌اکنون قیمت هر کیلو سیلندر گاز 11 کیلویی، 2 هزار و 100 ریال است که این میزان بدون در نظر گرفته کرایه حمل تا درب منازل است.
وی افزود: قبلا قیمت هر کیلو سیلندر گاز 11 کیلویی، 6 هزار و 500 ریال بوده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان بیان کرد: قیمت بالک‌ها نیز همان 6 هزار و 500 است.
اعتصامی خاطرنشان کرد: به دنبال پیگیری‌ها و درخواست کاهش قیمت گاز‌ مایع از استاندار سیستان و بلوچستان، هم‌اکنون قیمت گاز مایع در بازار‌های سیستان و بلوچستان کاهش یافته است.جزئیاتی جدید از سرنوشت شمشیر باز ربوده شده و گروهبان "دانائی فر"
به گزارش عصر هامون، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در حاشیه مراسم یادبود آیت‌الله شیخ‌مسلم ملکوتی در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیاتی از وضعیت شمشیر باز ربوده شده و "جمشید دانایی فر" اشاره کرد.

وزیر اطلاعات گفت: وضعیت حامد صداقتی شمشیرباز تیم ملی که در سیستان و بلوچستان توسط اشرار ربوده شده در دست بررسی است.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت جمشید دانایی‌فر مرزبان ربوده شده تصریح کرد: وضعیت وی مشخص نیست و در دست بررسی است.
وی با اشاره به سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان سیستان و بلوچستان بحث امنیت این منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین علوی در سفر خود به سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون تاکید کرده بود:پیگیری ها در خصوص "گروهبان دانایی فر" تا کنون لحظه ای متوقف نشده است و همچنان این پیگیری ها تا حصول نتیجه ادامه دارد.

تلاش مسئولان محلی برای سرنوشت ربوده شدگان

آنچه از مصاحبه رسانه ها با مسئولین برداشت می شود، بیانگر این است که تلاش‌های مسوولان محلی و امنیتی استان سیستا‌ن‌وبلوچستان برای نجات عضو سابق تیم‌ملی ‌شمشیربازی ایران و دوستش که چهارشنبه هفته پیش ربوده‌ شدند، همچنان ادامه دارد.اما هنوز کسی پاسخ قطعی از سرنوشت "دانائی فر" نمی دهد.
حامد صداقتی (عضو سابق تیم‌ملی شمشیربازی) و مهدی حسینی چهارشنبه‌شب توسط اشرار منطقه خاش ربوده ‌شدند و محمدعلی غفاری دیگرهمراه این دو نیز به ضرب گلوله به قتل رسید.

انگیزه ای شخصی برای ربودن دو گروگان وجود ندارد
غنینان، یکی از اقوام حامد صداقتی که به‌نمایندگی از خانواده او پیگیر پرونده است، گفته است: به دعوت کمیسیون امنیت ملی به مجلس رفتم و جلسه‌ای نیز در این خصوص داشتیم.
در این جلسه متوجه‌ شدم تلاش‌های زیادی را برای پیداکردن حامد و دوستش آغاز کرده‌اند. مطابق اطلاعاتی که به‌دست اعضای کمیسیون رسیده ‌است خوشبختانه هنوز دو جوان ربوده‌شده را از مرز خارج نکرده‌اند به همین دلیل هم کنترل‌های شدیدی در مرزها حاکم است و از آنجایی که مسوولان تقریبا به یقین رسیده‌اند که بچه‌ها همچنان داخل خاک ایران هستند از مسوولان محلی و ریش‌سفیدان درخواست کمک کرده‌اند تا برای آزادی این دو جوان تلاش کنند.

وی درباره احتمال وجود انگیزه شخصی در این ماجرا گفته است: این خبر اصلا درست نیست چون بچه‌ها تا شب قبل از حادثه در چابهار بودند و بعد برای رفتن به سمت زاهدان حرکت کردند.
وی خاطر نشان می کند در این چندساعت چه انگیزه شخصی‌ای می‌تواند به وجود بیاید که باعث آدم‌ربایی و قتل شود؟ چنین جنایتی باید انگیزه‌ای بسیار قوی ‌داشته‌ باشد که این انگیزه در چندساعت به‌وجود نمی‌آید.
اعضای کمیسیون امنیت ملی هم بر اساس اطلاعاتی که داشتند گفتند که انگیزه شخصی در میان نیست. وی درباره یافته‌های پلیس می گوید: «فرضیه‌ای که برای پلیس مطرح است، تلاش برای خارج‌کردن این دو جوان از مرز و رساندن آنها به دست گروهک‌هاست.
پلیس معتقد است احتمالا اشرار منطقه برای دریافت پول از گروهک‌های معاند این جوانان را ربوده و بعد از دریافت پول آنها را خارج از مرز ایران تحویل گروهک‌ها می‌دهند.»طرح استعدادیابی رشته وزنه برداری در زاهدان برگزار می شود
محمد رفیع سلطان زاده در گفت و گو با زاهدانه گفت: این طرح از اول خرداد ماه زیر نظر مربیان هیئت وزنه برداری در پنج شهر استان زاهدان زابل، خاش، ایرانشهر و سراوان ویژه سنین 11 سال به بالا برگزار خواهد شد.
وی گفت : نفرات برتر برای آموزش بیشتر به تیم های نوجوانان وجوانان استان دعوت میشوند.
وی افزود:در حال حاضر 150 وزنه بردار در استان به صورت سازمان یافته در حال فعالیت هستند و با توجه به عدم نتیجه گیری لازم در مسابقات کشوری نیاز است مسئولان ورزشی استان از برنامه های بلند مدت وزنه برداری حمایت کنند.
کرایه تاکسی در زاهدان تغییر نکرده است/ متخلفان را به تاکسیرانی معرفی کنید
سید ˈجلال بهشتیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان تاکسیرانی زاهدان هر گونه افزایش نرخ مسیرهای درون شهری از سوی رانندگان تاکسی ها را غیرقانونی می داند مگر اینکه نرخ نامه جدید اعلام شود.
وی اظهار داشت: تا زمانی که نرخ نامه جدید از طریق سازمان تاکسیرانی به رانندگان تاکسی ها اعلام نشده است، این افراد اجازه افزایش نرخ کرایه را ندارند.
وی تاکید کرد: در صورت معرفی رانندگان خاطی از سوی شهروندان، سازمان تاکسیرانی زاهدان بر اساس ضوابط قانونی با آنان برخورد می کند.
وی گفت: نرخ نامه جدید که در آن افزایش نرخ مسیرها حداکثر بین 20 تا 25 درصد تعیین شده هنوز به تصویب شورای شهر و فرمانداری زاهدان و استانداری سیستان و بلوچستان نرسیده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی زاهدان افزود: به احتمال زیاد با توجه به پیگیری های صورت گرفته نرخ نامه جدید رانندگان تاکسی بزودی اعلام خواهد شد.
بهشتی اظهار داشت: سه هزار و 141 دستگاه تاکسی در سطح شهر زاهدان مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند که 700 دستگاه از این تعداد به دلیل فرسودگی شرایط لازم را برای جابجایی مسافر ندارند.
وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در اولویت این سازمان قرار دارد گفت: پرونده تاکسی های فرسوده زاهدان برای خارج شدن از ناوگان و جایگزینی تاکسی های جدید تکمیل شده است.

انتهای پیام /7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcg7t9n.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما