تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۷
خمر مدیرکل شیلات سیستان گفت:کار رها سازی بچه ماهی بر اساس مطالعات شیلات و تاییدیه محیط زیست استان شروع و تا سی روز آینده سه میلیون قطعه رهاسازی خواهد شد.
رها سازی 3 میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب هامون
رها سازی 3 میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب هامون
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از ندای هیرمند،با توجه به آبگیری تالاب هامون کار بازسازی ذخایر ماهیان تالاب هامون در اسکله تخت عدالت شهرستان هیرمند آغاز شد.
خمر مدیرکل شیلات سیستان گفت: بچه ماهی مورد نیاز تالاب ۲۰ میلیون قطعه است که ۱۷ میلیون قطعه از طریق زادآوری و تکثیر طبیعی و ۳ میلیون قطعه دیگر نیز از طریق تکثیر مصنوعی و رهاسازی تامین خواهد شد.
این مسئول ادامه داد : کار رها سازی بچه ماهی بر اساس مطالعات شیلات و تاییدیه محیط زیست استان شروع و تا سی روز آینده سه میلیون قطعه رهاسازی خواهد شد.
وی گفت: امروز ماهی شیزوتراکس ماهی بومی منطقه سیستان رها سازی شد و در روزهای آتی گونه های فیتوفاگ و بیگ هد نیز که سازگار با تالاب هستند رها سازی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: کار رهاسازی ماهی از نظر زیست محیطی، اکولوژیکی و اقتصادی برای منطقه سیستان با اهمیت است.
مدیرکل شیلات سیستان تاکید کرد: تالاب در حال حاضر در وضعیت خوبی است که با تداوم جریان آب و آبگیری بیشتر تالاب امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های تولیدی تالاب استفاده کنیم.
خمر گفت: یکی از مهمترین ظرفیت های تولیدی تالاب تولید آبزیان هست که در سال های پرآبی ۴۴ هزار تن ظرفیت تولید دارد که از این مقدار ۵۰ درصد قابل صید و بهره برداری است.
مدیرکل شیلات سیستان از فراهم آوردن امکانات لازم و برگزاری کلاس های آموزشی برای صیادان برای بهره برداری پایدار از ظرفیت تولید آبزیان خبر داد و گفت: صیادان همکاری لازم را داشته باشند و فرصت رشد به بچه ماهیان رها شده بدهند تا به وزن مناسب برای صید برسند.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcgtx9n.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما