تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
رئیس دانشگاه پیام نور چابهار؛

قیام ۱۵خرداد نقطه آغازین انقلاب ۵۷ بود

رئیس دانشگاه پیام نور چابهار گفت : به اذعان بسیاری از مفسرین 15 خرداد سال 42 نقطه عطفی در قیام علیه استبداد و حمایت از روحانیت بود که در امتداد و پیروی مردم از ولایت فقیه در بهمن سال 57 انقلاب به مقصود خود رسید.
قیام ۱۵خرداد نقطه آغازین انقلاب ۵۷ بود
قیام ۱۵خرداد نقطه آغازین انقلاب ۵۷ بود
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از چهاربهاران،مرتضی پورملایی با اشاره به قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ این اثر گذار ترین حرکت توده مردم در تاریخ استقلال و آزادی خواهی مردم ایران دانست و اظهارداشت : مردم ولایتمدار ایران در آن سال بخوبی نشان دادند علی رغم همه تبلیغات ضد دینی و مذهب ستیز پهلوی وجدان معنوی مردم هنوز بیدار است و از رهبری مرجعیت خود دفاع خواهند کرد.
وی افزود : پیروی از مرجعیت شیعه که در فرهنگ و تاریخ مردم ایران ریشه دارد در ۱۵ خرداد سال ۴۲ متبلور گشت و جوانان جان خود را در اعتراض به دستگیری امامشان از دست دادند و عزت واحترام به روحانیت را باز خریدند.
استاد دانشگاه پیام نور چابهار افشای چهره جلاد و خونخوار پهلوی علی رغم ادعاهای دموکراسی و لیبرالی غرب را از دست اوردهای دیگر این قیام عنوان و تصریح کرد :جلادان شاه تجمع مسالمت آمیز مردم را در اعتراض به دستگیری یک مرجع دینی به خاک و خون کشیدند و چهره پلید و خونخوار رِژیم سفاک پهلوی را بیشتر از گذشته به نمایش گذاشتند.
پورملایی بیان کرد : انقلاب سال ۵۷ ثمره خون شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ است و می توان گفت نقطه اغازین انقلاب ما قیام ۱۵خرداد است.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcb08bs.rhba0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما