تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: قیام 15 خرداد نقطه عطف نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) است که در این نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام (ره) به پیروزی رسید.
قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف نهضت اسلامی ملت ایران است
قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف نهضت اسلامی ملت ایران است
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از تفتان ما،حمیدرضا پشنگ  ، اظهار داشت: قیام ۱۵ خرداد بزرگترین حادثه در طول تاریخ است که پیام اسلام را به جهان رساند.
وی افزود : قیام ۱۵ خرداد سبب شد تا جهان در برابر حرکت مردم سرتعظیم فرود آورد و امروز اسلام با تشکیل نظامی مقتدر حرف اول را در منطقه می‌زند.
پشنگ بیان کرد : اقتدار کنونی کشور در منطقه محصول قیام ۱۵ خرداد است و اساس قیام ۱۵ خرداد هدایت و رهایی بشریت ازکدورت، ظلم، هوای نفس شیطانی و تسلط استکبار است و آزادمنشی عقلانی را پیگیری می‌کند.
وی گفت : امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد به صراحت پرچم مبارزه علیه رژیم ستمشاهی را برافراشته و ملت ولایی ایران نیز با لبیک به امام (ره) نهضتی را آغاز کردند که ثمره آن پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی ۲ هزار و ۵۰۰ سال شاهنشاهی درکشورمان بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: نسل جوان که دوران مبارزات انقلابی، جنگ تحمیلی و زندگی پربرکت امام خمینی (ره) را درک نکرده،باید بدانند که برای پیروزی انقلاب اسلامی چه ایثارهایی انجام شده و چندهزار جوان برومند جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.
وی افزود : ۱۵ خرداد نقطه عطف نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) است که در این نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام (ره) به پیروزی رسید.
وی یادآور شد : جریان قیام ۱۵ خرداد آنچنان قدرتمندانه حرکت کرد که نظام سلطنت را ریشه‌کن کرده و زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ شد.
نماینده مردم شهرستان خاش در پایان اظهار داشت: ۱۵ خرداد یادگاری است از پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم کشور ما؛ واکنشی است از احساس عمیق مذهبی ملت ایران؛ نمایشی است از به پاخاستن مردمی که می‌خواستند ظلم و ستم را از بن بر کنند؛ ۱۵ خرداد تجسمی از تاریخ اسلام و درجه‌ای برای سنجش فداکاری و از خود گذشتگی انسان‌هایی است که به دنبال آرمان الهی حرکت می‌کنند .
انتهای پیام /4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcaounm.49ny615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما