تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
رئيس ديوان عدالت اداري گفت: امروز مرجعیت در عراق با فتوای مقابله با تروریسم بویژه جهاد علیه جریان نفاق و جنایتکار داعش و استقبال مردم از آن، نشان داد که علما با ارايه دلايل و حجت‌های الهي از دين خدا دفاع می‌كنند.
مرجعیت دینی در عراق جریان نفاق و استکبار را خنثی کرد
مرجعیت دینی در عراق جریان نفاق و استکبار را خنثی کرد
به گزارش سرويس ورزشي عصر هامون، حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدجعفر منتظری" در جلسه هیات عمومی با تقبیح و محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه و ددمنشانه گروه تروریستی داعش اظهار داشت: ملاحظه قساوت و سنگدلی تروریست‌ها در عراق و جنایاتی که مرتکب شده‌اند، تاسف‌انگيز است و تاسف‌بارتر حمايت مدعيان حقوق بشر از اين جريان تروريستي است.

وي افزود: تجهيزات و لجستيك اين گروه‌های تروريستی حاكي از آن است كه اين اقدامات غيرانساني با حمايت آمريكا و غرب و همپيمانان منطقه‌ای آنان انجام می‌شود و دست‌های پيدا و پنهان خائن استكبار جهانی و عوامل سرسپرده آن، فراموش شدنی نيست.

رئيس ديوان عدالت اداری با اشاره به فتوای حضرت آيت‌الله العظمي سيستانی مبني بر واجب كفايی بودن جهاد عليه جريان تروريستی داعش و بسيج ميليونی مردم عراق در اجابت از اين فتوا اضافه كرد: اين گوشه چشمی بود از جايگاه مرجعيت نزد شيعيان كه جریان نفاق را خنثی کرد و در روايات اسلامی ما نيز به آن اشاره شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به روايتی از امام هادی(ع) در باب مسايل مربوط به دوران غيبت گفت: آن حضرت فرمودند: «اگر نبود وجود علمايي كه در زمان غيبت امام زمان(عج)، مردم و جامعه را به سوی آن امام دعوت كنند، بندگان خدا را به سوی امام زمان(عج) راهنمايي و ارشاد نمايند و آنان را به وجود او رهنمون شوند و ناتوانان را از دام‌های شيطان آزاد ‌سازند و ضعفا را از چاله‌های دشمنان برهانند، مردم از دين خدا برمي‌گشتند».

وي ضمن تبيين اين روايت تاكيد كرد: بی‌ترديد دينداری مردم مرهون زحمات علمای دين و كساني است كه امام هادی(ع) آنها را معرفی كرده است.

رئيس ديوان عدالت اداری حضرت امام خميني(ره) را از مصاديق چنين عالمان دينی دانست و اضافه كرد: حضرت امام خمينی(ره) شخصی بود كه ما را از گرفتاری و منجلاب حكومت شيطاني پهلوی رهانيد. مسير را به ما نشان داد و امت و بشريت را هدايت كرد.

رئيس ديوان عدالت اداری اضافه كرد: سخنان و نظر ايشان به نحوي بود كه نه فقط ايرانيان و مسلمانان كه غيرايرانيان و غيرمسلمانان نيز با ملاحظه آن شيفته او می‌شدند و اين به معنی اتصال ايشان به سرچشمه معارف اهل بيت‌(ع) بوده است.

وی در پايان وجود ارزشمند مقام معظم رهبری و نقش بی‌بديل ايشان را در هدايت كشور و انقلاب طی ربع قرن از مصاديق علمايي دانست كه در عصر غيبت از دین خدا دفاع می‌کند.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcdo50k.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما