تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۴
عصر هامون گزارش می دهد: به بهانه روز ملی سینما؛

کدام استان سینما ندارد؟!

21 شهریور ماه روز ملی سینما در حالی در سیستان وبلوچستان فرا می رسد که بیش از یک دهه است که در این استان فیلمی در مکانی که استاندارد های یک سینما را داشته باشد اکران نشده است.
کدام استان سینما ندارد؟!
کدام استان سینما ندارد؟!
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، 21 مین آخرین ماه تابستان در روز ملی سینما، روزی با شعار سلام سینما و روز آشتی با آن نام گرفت اما در این میان این روز در سیستان وبلوچستان تنها 21 شهریور ماه است.
سینما که یکی از پرکارترین مرکز فرهنگی در این استان بود در سالروز خود تلخ ترین روزگار را سپری می کند و شاید تنها کاربرش بتواند خاطره یا داستانی برای کودکان این دیار بدل شود.
تا ده سال قبل در سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان 4 سینما در شهرهای زاهدان، زابل و چابهار وجود داشت که هر کدام بنا به دلایلی تعطیل شدند و تنها در حال حاضر از سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که خلأ بسیاری از کمترین استاندارد های یک سینما را داراست. " اشراق" جور نبود یک سینمای استاندارد در سطح استان را می کشد که آن هم با وجود اکران در 3 سانس در ساعات 17،19، 21 نتوانسته است اقبالی میان مردم مرکز استان کسب کند.
بسیاری از کارشناسان فرهنگی استان بر این باورند که عدم استقبال مهم از تنها سینمای استان نبود کیفیت این سالن و عرضه زود هنگام سی دی های خانگی فیلم های اکران شده در این سینما می باشد که به دلیل تاخیر در اکران در سینما اشراق مهم ترجیح می دهند به انتظار رویت فیلم در پخش های خانگی بنشینند.
علیرغم اینکه بسیاری از مسئولین استان وعده حمایت از سرمایه گذار در این بخش را داده اند اما سیستان و بلوچستان بیش از یک دهه است که لقب استان بدون سینما را یدک می کشد؟
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaaenm.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما