تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
در این تصویر شاهد اشعه ایکس با انرژی بسیار بالا هستید که توسط رصد خانه متحرک ناسا به همراه تلسکوپ آشکار ساز طیف هسته‌ای به طور هم‌زمان تصویر برداری شده است.
5 تصویر بسیار زیبا از فضا به انتخاب نشنال ژئوگرافی+تصاویر
5 تصویر بسیار زیبا از فضا به انتخاب نشنال ژئوگرافی+تصاویر
به گزارش سرويس خواندني هاي عصر هامون،

1– خورشید مرمرین


در این تصویر شاهد اشعه ایکس با انرژی بسیار بالا هستید که توسط رصد خانه متحرک ناسا به همراه تلسکوپ آشکار ساز طیف هسته‌ای به طور هم‌زمان تصویر برداری شده است. حلقه‌های انرژی که مشاهده می‌کنید دمایی در حد ۱.۶ میلیون درجه سانتی‌گراد دارند که بر اثر جاذبه قوی خورشید امکان فرار از خوشید برای‌شان میسر نشده و به سمت آن کشیده می‌شوند.

۲– سرامیک در مریخ


دهانه Elorza در مریخ جایی‌ست که به گفته دانشگاه آریزونا معدن مواد اولیه سرامیک است که در سطح مریخ کشف شده و سرشار از سیلیکات شیری رنگ است. این ماده در زمین عموما برای ساخت فیلتر و هم‌چنین مواد اولیه سرامیک بکار می‌رود.

۳- نمای جدید


این تصویر مادون قرمز، سحابی Flame (شعله) و اطراف آن را به نمایش می‌گذارد. سحابی سر اسب که معمولا با چشم غیرمسلح از زمین قابل رویت است، در کنار این سحابی مشاهده می‌شود. سحابی شعله در فلکه جبار بوده و ۱۲۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد. نقطه درخشان ما بین سر اسب و سحابی شعله، سحابی سومی است با نام NGC ۲۰۲۳ . این عکس بسیار زیبا توسط ناسا ثبت شده است.

۴- در تاریکی


تصویری از بزرگترین و کم نورترین حلقه زحل که اولین بار توسط فضاپیمای کاسینی کشف شد. این حلقه از زمین قابل مشاهده نیست و در این عکس با تکنیک‌های خاص نوردهی بالا آشکار شده است.

۵– الماس‌های آسمان


چند ستاره جوان درخوشه مسیه ۴۷ که توسط رصد خانه جنوبی اروپا ثبت شده است. رنگ آبی روشن ستاره‌ها نشان از حرارت بیشتر آن‌ها نسبت به ستاره‌های قرمز-قهوه‌ای و خنک‌تر پس زمینه است. مسیه ۴۷ حدود ۱۶۰۰ سال نوری از ما فاصله داشته و حدود ۷۸ میلیون سال از خوشه خواهر خود یعنی مسیه ۴۶ ( که ۳۰۰ میلیون ساله است) جوان‌تر است.

انتهاي پيام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdccsxqe.2bq118laa2.html
منبع : عرش نيوز
نام شما
آدرس ايميل شما