تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۱
عملیات اجرایی طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با حضور معاون وزیر نیرو،معاون وزیر آب و خاک جهاد کشاورزی و استاندار سیستان بلوچستان در چاه نیمه چهار شهرستان زهک آغاز شد.
طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به ۴۶هزار هکتار اراضی دشت سیستان آغاز شد
طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به ۴۶هزار هکتار اراضی دشت سیستان آغاز شد
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از زهک آنلاین،عملیات اجرایی طرح  انتقال آب کشاورزی با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با حضور معاون وزیر نیرو،معاون وزیر آب و خاک جهاد کشاورزی و استاندار سیستان بلوچستان در چاه نیمه چهار شهرستان زهک آغاز شد.

در این مراسم جمشید رخشانی نسب فرماندار زهک اظهار داشت: استاندار با تدبیر خود باعث اجرای این طرح امنیت پایدار در سیستان شده است .

IMG_0215

حجت الاسلام خدری امام جمعه زهک افزود:مردم سیستان کرامت شان حفظ است.

IMG_0220
رضا نجفی مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عملیات اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله به مزارع با هدف بهبود وضعیت مصرف آب کشاورزی برای ۱۴۶ هزار هکتار آغاز شده است،گفت: این طرح در مدت سه سال تمام می شود و اعتبار این هزار پانصد میلیارذ تومان است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد:در این طرح از لوله های به قطر ۱۱۰ تا هزار و ۶۰۰ میلیمتر برای انتقال آب به مزارع استفاده می شود تا آب به روش کم فشار و سهمیه قابل تعیین شده به مساحت متوسط یک تا دو هکتار برای هر قطعه زمین کشاورزی توزیع و تحویل شود.

IMG_0226

دکتر حلیمه عالی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:این طرح باید ۳ ساله به گفته رئیس جمهورمان به اتمام برسد.

نماینده مردم سیستان ادامه داد:با تولید وسایل اولیه در خود سیستان باعث کاهش هزینه حمل و نقل شوید از گارانتی های معتبر استفاده کنید.

IMG_0239

دکتر سید باقر حسینی نماینده مردم شهرستانهای پنج گانه شمال سیستان و بلوچستان عنوان کرد:این پروژه با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و با همت بلند دولت تدبیر امید با سرعت تمام اجرایی میشود و تغییر طرح الگو کاشت از همین ابتدا در نظر گرفته شود.

IMG_0241

سید رحیم سجادی معاونت آب خاک وزارت کشاورزی گفت:مشارکت شما باعث اتمام این طرح در سه ساله می شود.

IMG_0259

محمد حاج رسولی ها معاون وزارت نیرو یاد آور شد:قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹ سد مخزنی داشتیم ولی الان در کل کشور ۱۵۴ سد مخزنی داریم.

معاون وزارت نیرو بیان کرد: این دستمزد ولایت مداری این منطقه بود که مقام معظم رهبری به دولت تدبیر امید دستور عملیات اجرایی این طرح داد.

IMG_0265

انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcdnf09.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما