تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۸
جان کری گفت آمریکا به زودی می فهمد که ایران برای انعقاد یک موافقتنامه به منظور اطمینان دادن به جهان درخصوص برنامه هسته ای خود تمایل دارد یا نه.
جان کری:تمايل ايران برای انعقاد موافقتنامه به زودی مشخص می شود
جان کری:تمايل ايران برای انعقاد موافقتنامه به زودی مشخص می شود
به گزارش سرویس بین الملل عصر هامون، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ کری که به تازگی مذاکراتی را به همتای ایرانی خود در ژنو انجام داده است لحنی محتاطانه را در پیش گرفت و به قانونگذاران آمریکا گفت هنوز اطمینان ندارد که آیا یک موافقتنامه جامع نزدیک است یا خیر.
وی افزود قدرت های جهان "آمریکا ، روسیه ، چین ، انگلیس ، فرانسه و آلمان " از زمان امضا موافقتنامه نوامبر سال 2013 با ایران همه تلاش خود را برای محدود کردن برنامه هسته ای مشکوک این کشور به کار گرفته اند.
کری در اظهاراتی در کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا تصریح کرد :«‌ ما به شناخت بی سابقه ای در این زمینه دست یافته ایم و پیش بینی می کنیم به زودی بفهمیم که آیا ایران مایل به تدوین طرحی قابل قبول و قابل تایید خواهد بود یا خیر.»
وی بار دیگر تاکید کرد سیاست آمریکا همچنان بر این اصل استوار است که تهران نباید به سلاح هسته ای دست یابد.
کری با اشاره به منتقدان ازجمله اسرائیل که مخالف موافقتنامه با ایران هستند افزود :« آنها نمی دانند این موافقتنامه چیست. من از آنها می خواهم منتظر بمانند و ببینند این مذاکرات چه نتیجه ای خواهد داشت. ما از سال 2013 در حال محک زدن بوده ایم که آیا می توانیم با استفاده از ابزار دیپلماتیک به چنین هدفی دست پیدا کنیم یا خیر. من هنوز نمی دانم آیا چنین چیزی محقق خواهد شد یا خیر.
مذاکرات ایران و گروه 1+5 پیشتر تاریخ هدف نوامبر سال 2014 را برای دستیابی دو طرف به یک موافقتنامه جامع از دست داد و پس از آن ایران و قدرت های جهان تصمیم گرفتند این ضرب الاجل را به 30 ژوئن تمدید کنند.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcaiini.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما