تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۰
رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت عیدی 300هزار تومانی به خانواده‌های چند قلو خبر داد و گفت: مرکز توانبخشی درمان و بلع و تغذیه به زودی راه اندازی می شود.
پرداخت عیدی 300هزار تومانی به خانواده‌های چند قلو/ راه اندازی مرکز روزانه توانبخشی درمان و بلع و تغذیه در آینده نزدیک
پرداخت عیدی 300هزار تومانی به خانواده‌های چند قلو/ راه اندازی مرکز روزانه توانبخشی درمان و بلع و تغذیه در آینده نزدیک
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری این سازمان که امروز (یکشنبه) در ساختمان بهزیستی کشور برگزار شد،با بیان اینکه 23هزار خانواده چند قلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند ،اظهار کرد: این خانواده ها هر ماه مستمری دریافت می‌کنند و همچنین برای نوروز امسال یک پکیچ 300هزار تومانی برای خانواده‌های چند قلو تهیه شده که در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بیش از 110 هزار کودک تک والد تحت حمایت‌های سازمان بهزیستی هستند و سازمان بهزیستی کشور در سال 94 سه برنامه اساسی در حوزه پیشگیری توانبخشی و امور اجتماعی دارد و همچنین توسعه رویکرد توانبخشی خانوار محور یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی در سال 94 است که به این وسیله بهزیستی و توانمندسازی معلولین در کنار خانواده‌ها انجام می شود.

هاشمی با بیان اینکه 20هزار فرزند تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، تصریح کرد: سال گذشته 250 هزار نفر وارد چرخه حمایتی سازمان شدند که بابت این امر پولی اضافه از دولت دریافت نکرده اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در این سازمان، افزود: بالاترین تعداد قاریان و حافظان قرآن براساس جمعیت نابینایان هستند که این امر برای کشور نوعی افتخار است و همچنین این مسابقات برای ایتام،‌ زنان سرپرست خانوار، معلولین و ... با مشارکت وزارت ارشاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‌های سازمان بهزیستی برگزار شده و همچنین در نظر داریم مسابقات قرآنی ویژه معلولان با حضور کشورهای مسلمان جهان را در سال آینده برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در سال 93، 38هزار واحد به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی تحویل داده شده است ،افزود: این سازمان در نظر دارد با مشارکت بنیاد مسکن 50هزار واحد دیگر را احداث کرده و در اختیار دیگر مددجویان قرار دهد.

هاشمی ایجاد 33هزار و 820 شغل را یکی دیگر از اقدامات سازمان بهزیستی در سال گذشته دانست و تصریح کرد: این سازمان 7میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کرده که خوشبختانه امسال با همکاری بانک‌ها این رقم به 165 میلیاد تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه 38 مرکز آموزشی برای کودکان اوتیسم در کشور وجود دارد، گفت: 500 هزار کودک مبتلا به اوتیسم تا به امروز از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند و هیچ کودکی در نوبت کاشت حلزون قرار نمی گیرند و همچنین در سال 93 یک میلیون و 666 کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی برای کاشت حلزون قرار گرفته اند.

هاشمی از راه اندازی مرکز روزانه توانبخشی درمان، بلع و تغذیه خبر داد و گفت: در حال حاضر این مرکز در حال پایلوت است و به زودی راه اندازی می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در حوزه مشارکت‌های مردمی در سال 93 رشد 29.2 درصدی داشته است، افزود: این امر در حوزه مشارکت غیر مستقیم (کمک مردم به بنیادها و مراکز وابسته به بهزیستی) رشد صد در صدی داشته و استقبال مردم را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی با مکاتباتی که با سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام داده توانسته یارانه افراد مجهول الهویه را دریافت و توزیع کند و همچنین 4میلیون و 800هزار نفر از خدمات مستمر سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند و این سازمان در حوزه پیشگیری 12میلیون نفر را تحت آموزش و خدمات پیشگیرانه قرار داده است.

هاشمی در پایان با اشاره به ایجاد پایگاه‌های اجتماعی در شهرهای زیر 50هزار تن افزود: در سال 93 یک میلیون و 756 هزار نفر در اورژانس اجتماعی از سازمان بهزیستی خدمات گرفته اند.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcaamni.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما