تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۳
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: کاهش نسل با قانون و بخشنامه حل نمی شود، باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.
مشکل کاهش جمعیت با اصلاح قانون حل نمی شود/ ضرورت اهتمام بیشتر صدا و سیما به احیای فرهنگ افزایش جمعیت
مشکل کاهش جمعیت با اصلاح قانون حل نمی شود/ ضرورت اهتمام بیشتر صدا و سیما به احیای فرهنگ افزایش جمعیت
به گزارش خبرنگار سیاسی عصر هامون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو خبرنگار سیاسی عصر هامون با بیان اینکه مشکل کاهش جمعیت با اصلاح قانون حل نمی شود، عنوان کردند: اهتمام بیشتر صدا و سیما به احیای فرهنگ افزایش جمعیت ضرورت دارد.

مشکل کاهش جمعیت با اصلاح قانون حل نمی شود
محمد حسین قربانی سخنگو کمیسیون بهداشت و نماینده مردم آستانه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصر هامون تغییر نوع زندگی از سنتی به مدرن و عدم رفع موانع ازدواج را از مهمترین دلایل کاهش میزان زاد و واد دانست و اظهار داشت: بسیاری از زوجین جوان به دلیل مسائل عدم اشتغال، رفاه طلبی و معیشت در سال‌های اول ازدواج خود تمایلی به بچه دار شدن ندارند و ترجیح می‌دهند در سال‌های ابتدایی بیشتر به فکر معیشت خود باشند تا از نظر اقتصادی در زندگی آنها گشایشی حاصل شود و بعد بچه‌دار شوند لذا مسئولین باید موانع را از سر راه جوانان بردارند.
وی با بیان اینکه سال 93 طرحی در قالب موانع زاد و ولد و مشکلات و موانع ازدیاد نسل مطرح شد، ادامه داد: کاهش نسل با قانون و بخشنامه وآیین نامه حل نمی شود بلکه باید شرایط را مهیا کرد.
قربانی تصریح کرد: امروزه تهدید نسل موضوعی است که بسیاری از کشورها با آن درگیر هستند لذا باید کار کارشناسی در این زمینه انجام شود.

ضرورت اهتمام بیشتر صدا و سیما به احیای فرهنگ افزایش جمعیت
نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فرهنگ سازی و اشتغال زایی را در اولویت برنامه ها قرار دهیم، بیان کرد: در این صورت شرایط سنی ازدواج کاهش می یابد.
وی با اشاره به نمایش فیلم ها و سریالهای تلویزیونی روی خانواده های کم جمعیت در صدا و سیما، بیان کرد: نمایش این گونه فیلم ها و سریال ها نشان می دهد که صدا و سیما احاطه کافی بر روی بحث های پخش شده از تلویزیون ندارد لذا باید کار کارشناسی دقیقی بر روی برنامه های رسانه ملی صورت گیرد.
قربانی ادامه داد: صدا و سیما باید خود را با سیاست های کلان کشور وفق دهد که یکی از شاخص هایی که باید مورد توجه باشد بحث جمعیت و افزایش نسل است که این بحث نیاز به یک کار کارشناسی از سوی صدا و سیما دارد.
نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بحث ازدیاد نسل و ازدواج یک بحث جمعی است که همه باید درگیر شوند، تصریح کرد: امروز با شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی که فعال هستند ذهن جوانان را در جهت دیگری سوق دهند رسانه ها هم اگر همگام و همراه باشند و چارچوب عرف و قوانین موجود را  حرکت کنند می توانند نقش موثری داشته باشند، 92 درصد مردم باسواد هستند و درگیر مسائل اجتماعی لذا نقش رسانه ها در آگاهی سازی جوانان اثر گذار است.

مسئله بیکاری جوانان باید به طور جد پیگیری شود
نیره اخوان در گفت و گو با دادمردان، اظهار داشت: از عمده دلایل بالا رفتن سن ازدواج جوانان بیکاری است چون تا یک جوان کار و پشتوانه مالی نداشته باشد نمیتواند تشکیل خانواده بدهد و این مسئله بیکاری جوانان باید به طور جدی این مسئله پیگیری و رفع شود.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: شرایط سخت تسهیلات بانکی به جوانان یکی دیگر از عوامل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه است.
وی ادامه داد:چند شغله بودن برخی افرد در جامعه باعث گرفتن این موقعیت ها از سایر جوانان شده و توقع بالا خانواده ها و عدم صرفه جویی از دیگر عوامل بالا رفتن سن ازدواج جوانان است.

انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcc1xqm.2bqsi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما