تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
برای جلوگیری از استفاده بی رویه از آنتی بیوتیك ها پیدا كردن عوامل عفونی دخیل در كودكان اهمیت بسیاری دارد.
استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک در کودکان نیازمند یافتن عوامل عفونی دخیل در کودکان
به گزارش سرویس علمی پزشکی عصر هامون، دكتر ثمیله نوربخش فوق تخصص عفونی کودکان گفت: با توجه به اینكه به دست آوردن میكروب در كودكان بخصوص در كشور ما با مشكلاتی مواجه است كه در موارد محدودی صورت میگیرد بسیاری از درمانهای آنتی بیوتیك به صورت چشم بسته و در مواردی ممكن است غیر ضروری باشد. 
 
وی بیان داشت : برای جلوگیری از استفاده بی رویه از آنتی بیوتیك ها و عدم پیدایش مقاومت میكروبی به آنتی بیوتیك ها ، پیدا كردن عوامل عفونی دخیل در كودكان اهمیت بسیاری دارد . 
 
این فوق تخصص عفونی كودكان یادآور شد : عوامل عفونی متعددی بخصوص میكروب استافیلوكك و استرپتوكك در بیماریهای عفونی كودكان نقش دارند . 
 
وی افزود : طی سالهای اخیر با استفاده از روشهای سریع می توان آنتی ژن ارگانیسم هایی به غیر از استافیلوكوك و استرپتوكك و بخصوص سوپر آنتی ژن های این دو را در خون و یا سایر نواحی استریل بیماران جستجو كرد . 
 
دكتر نوربخش اظهار داشت :طی دو بررسی جداگانه بر روی كودكان مبتلا به آرتریت ( تورم مفصل) و بیماران مبتلا به پسوریاز( بیماری پوستی) سوپر آنتی ژن های استافیلوكك در مایع مفصل و پوست بیماران مبتلا یافت شد. 
 
وی اهمیت این موضوع را در بیماران مبتلا به آرتریت بسیار با اهمیت خواند و یادآور شد: آرتریت های كودكان و نیز بیماریهای پوستی مانند پسوریاز نیازمند توجه ویژه به میكروب استافیلوكوك هستند كه حتما باید درمان مناسب آنتی بیوتیكی مانند پنی سیلین های مقاوم به پنی سیلیناز (PRP) و كلیندامایسین و انكومایسین را استفاده نمود . 
 
وی عوارض احتمالی این بیماری را كوتاهی پا و تخریب مفصل خواند و گفت : در شیر خواران ممكن است این میكروب در كل بدن پخش شده و باعث آسیبهای بسیاری شود . 
 
وی خاطرنشان كرد : آرتریت كودكان استافیلوكوكی در نهایت با درمان طبی مناسب و آنتی بیوتیك های محدود صورت میپذیرد.
 
انتهای پیام/8399
https://www.asrehamoon.ir/vdcaian0.49ne015kk4.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما