تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
گزارش عصر هامون از عدالت به سبک آمریکایی؛

ارزش خون یک آمریکایی برابر با 84 ایرانی!

ایالات متحده همیشه مدعی این مسئله بوده است که حامی حقوق بشر در جهان است اما بیشترین جنایات این کشور در جهان با همین عناوین انجام شده است.
ارزش خون یک آمریکایی برابر با 84 ایرانی!
ارزش خون یک آمریکایی برابر با 84 ایرانی!
به گزارش خبرنگار سیاسی عصر هامون، در طول تاریخ بشریت همواره استکبار و جریان سلطه به اشکال مختلف کشورها و مردم سرزمین‌های مستعمره و پیرامونی را تحت فشار و ستم خود قرار داده است.
آمریکا که از ده‌ها سال قبل آشکارا و پنهان در قبال ایران سیاست‌های سلطه‌گرانه در پیش گرفته؛ در طول حیات سیاسی خود جنایات مختلفی را در اقصی نقاط دنیا مرتکب شده است.
از زمان کشف این قاره تا کنون شاید نتوان کشور و قوم و گروهی را نام برد که از جنایات و آزار این کشور در امان مانده باشد و این در حالی است که ایالات متحده همیشه مدعی این مسئله بوده است که حامی حقوق بشر در جهان است اما بیشترین جنایات این کشور در جهان با همین عناوین انجام شده است.
در ماه های اخیر مسئله برجام تبدیل به کانال رسمی نفوذ در لایه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور شده به طوری که برخی مسئولین کشوری در گفته های خود سعی بر عادی سازی روابط با ایالات متحده آمریکا دارند این در حالی ست که ملت ایران هیچ گاه فراموش نمی کنند آمریکا کیست؟ فراموش نمی کنند که آمریکا همان آمریکایی است که در زمان جنگ به عراق کمک می‌کرد.
به گفته علمای اهل سنت تازه دوران استکبار ستیزی شروع شده و برجام تغییری در گفتار ملت ایران نسبت به آمریکا ایجاد نمی کند.
 2 رویداد تاریخی زیر گوشه ای از قضاوت و عدالت متفاوت آمریکا را نسبت به خون انسان‌ها در تمام دنیا نشان دهد.
باید این سوال را پرسید که قیمت خون یک انسان چقدر است؟
23 آبان ماه 1362 بود که مقر تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در بیروت بمب گذاری شد و در این ماجرا 241 نظامی آمریکایی جان باختند تا بهانه ای شود تا با وجود اینکه جهاد اسلامی لبنان مسئولیت بمب گذاری را بر عهده گیرد برخی منابع انگشت اتهام را به سمت ایران دراز کنند تا آمریکا بتواند در دوران پس از توافق هسته ای، پول های بلوکه شده ایران را تصاحب کند.
آری 22 تیر 93 بود که دادگاه تجدید نظر در نیویورک با رد اعتراض بانک مرکزی ایران دستور داد تا اموال ایران میان خانواده های آمریکایی که در بیروت کشته شده اند توزیع شود؛ وکلای خانواده های آمریکایی عنوان کرده بودند که وقتی فرآیند تجدید نظر تکمیل شود هر خانواده احتمالا مبلغ 18000000 میلیون دلار دریافت خواهند کرد. مبلغی که عدالت آمریکایی این اجازه را داد تا به بهانه مدعی دریافت غرامت سربازان خود از ایران به صورت یکطرفه به پول های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران دست دراز کند.
این تنها گوشه ای از عدالت و حقوق بشری آمریکا بود.
12 تیر 67 بود که پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران از تهران به مقصد دبی با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو اس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس طراحی شد و تمامی 290 سرنشین آن جان باختند دولت آمریکا مبلغ 213 هزار دلار به هر خانواده ایرانی پرداخت کرد این مبالغ به صورت بلا عوض و بدون قبول مسئولیت حادثه پرداخت شد حال یک تقسیم ساده کافیست تا بدانیم ارزش خون یک آمریکایی برابر است با خون 84 ایرانی. این یعنی عدالت آمریکایی.
هر چند پیش از برجام اسناد آمریکایی نشان داد که انگلشت ویلیام راجرز، فرمانده ی ناو وینسنس اتفاقی دکمه پرتاب موشک به سمت پرواز مسافری ۶۵۵ را فشرد تا ما اتفاقی به سمت اتم استکبار دست دراز کنیم.
این وقایع و ده ها اتفاق تاریخی معاصر ما را مجاب می کند که آمریکای ۲۰۱۵ بسیار هوشمندتر از آمریکای ۱۹۷۷ است و این ساده انگاری محض است که آمریکا سیاست های کلی اش را برابر دشمن شماره یک اش در منطقه و حتی جهان تغییر دهد. حال ملت ایران با وجود گذشت سال ها باز هم فراموش نمی کنند آمریکا کیست و اجازه نمی دهند دروازه نفوذ و تعامل با غرب بار دیگر باز شود و محکم تر از گذشته مشت های گره کرده " مرگ بر آمریکا" را بالا می برند.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcfejde.w6deyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما