تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
مسئول موسسه فرهنگی آموزشی غیر دولتی دانشیاران سیستان و بلوچستان گفت: حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی از اداره اموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان تامین اعتبار می شود.
در سال تحصیلی جدیدبه ما گفتند به شما نیازی نداریم/ حقوق معلمان خرید خدمات از اداره اموزش و پرورش تامین می شود
در سال تحصیلی جدیدبه ما گفتند به شما نیازی نداریم/ حقوق معلمان خرید خدمات از اداره اموزش و پرورش تامین می شود
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از دلگان پرس، اداره آموزش و پرورش دلگان در سال ۹۳-۹۴ جهت تکمیل کادر آموزشی برای تدریس در مدارس ابتدائی این شهرستان از معلمان خرید خدمات آموزش استفاده می کرد، معلمانی که با مدرک تحصیلی دیپلم و با شرایط سابقه تدریس به عنوان سرباز معلمی در اولویت جذب در سال ۹۳ قرار گرفتند، اما در مهر ماه امسال و با شروع فصل تحصیل جدید اداره آموزش و پرورش و موسسه دانش یاران به عنوان شرکت جذب کننده این معلمان بدون اینکه حقوق معوقه چند ماه آنها را پرداخت کند قرار دادی با آنها امضا نکرد.

در سال تحصیلی جدیدبه معلمین خدمات آموزشی اعلام کردند که به شما نیازی نداریم

مجید شهلی بر یکی از این معلمان خرید خدمات آموزش سابق به خبرنگار ما گفت: در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ به عنوان معلم خرید خدمات آموزشی با موسسه دانش یاران که زیر نظر آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کند قرارداد جهت تدریس امضا کردم، قرارداد اولیه من و همه معلمان ۱ ماهه بود که بعد از ۳ ماه و با رضایت اداره آموزش و پرورش از تدریس ما این قرارداد ۳ ماهه را با امضا کردند.

وی افزود: مسئولین آموزش و پرورش دلگان و موسسه دانشیاران به ما گفتند که قرارداد بعدی شما ۶ ماهه خواهد بود، که با آغاز سال تحصیلی ۹۴-۹۵ از طرف اداره آموزش و پرورش دلگان و موسسه دانشیاران به ما معلمین خدمات آموزشی اعلام کردند که به شما نیازی نداریم.

مجید شهلی بر با اشاره به اینکه اداره آموزش و پرورش و موسسه فرهنگی آموزشی دانش یاران در همان سال تحصیلی ۹۳-۹۴ می توانستند از معلمان با مدرک بالاتر از دیپلم را جذب کنند،ادامه داد: ما به این امید و آرزو که بعد از چند سال شغلی پیدا کرده ایم پا به حرفه معلمی گذاشتیم.

هزینه های زیادی را برای بیمه پرداخت کرده ایم

وی تصریح کرد: ما با صرف هزینه های زیاد برای بیمه و سایر هزینه ها اقدام کردیم که حق و حقوقمان را پرداخت می کنند و این هزینه ها جبران می شود ولی هنوز ۲ ماه حقوق ما را پرداخت نکرده اند، با کمترین حقوق آموزش و پرورش از ما بیشترین بهره آموزشی را در مدارس ابتدائی روستاها می برد.

چند سال قبل با مدرک دیپلم به عنوان سرباز معلم در آموزش و پرورش خدمت کردم

اسحق بامری یکی دیگر از معلمان خرید خدمات آموزشی سابق به خبرنگار دلگان پرس گفت: من سال تحصیلی گذشته به عنوان معلم خرید خدمات آموزشی وبا مدرک دیپلم جهت تدریس در آموزش و پرورش دلگان با موسسه دانشیاران قرارداد امضا کردم، چند سال قبل هم با همین مدرک دیپلم به عنوان سرباز معلم در آموزش و پرورش خدمت کردم و به همین جهت بود که با من قرارداد امضا کردند.

ماهانه ۴۳۰ هزار تومان به ما پرداخت می کردند/ چند ماه حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی را موسسه دانشیاران پرداخت نکرده است

وی افزود: با حقوقی ماهانه ۴۳۰ هزار تومان روزانه مسیری ۷۰ کیلومتری را جهت تدریس طی می کردم به این امید که در اداره آموزش و پرورش جذب شده ام، نه تنها دراین سال تحصیلی با من و سایر همکاران سال گذشته قراردادی امضا نکردند بلکه چند ماه حقوق ما را هم موسسه دانشیاران پرداخت نکرده است.

طرح جذب معلمان خرید خدمات آموزشی برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است

بهزاد دهواری مسئول موسسه فرهنگی آموزشی غیر دولتی دانشیاران سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در سال تحصیلی گذشته طرح جذب معلمان خرید خدمات آموزشی برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است که بر این اساس ادارات آموزش و پرورش مناطقی که با کمبود معلم در مدارس ابتدائی مواجه هستند از این معلمان استفاده کنند.

اداره آموزش و پرورش دلگان بدلیل کمبود نیروی آموزشی به موسسه دانشیاران تقاضای معلم کرد

وی افزود: جذب معلمان خرید خدمات آموزشی در سیستان و بلوچستان بر عهده موسسه فرهنگی آموزشی غیر دولتی دانشیاران گذاشته شد، در این راستا و بعضی از ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای استان و ازجمله دلگان بدلیل کمبود نیروی آموزشی به موسسه دانشیاران تقاضای معلم کردند.

دهواری یکی از شرایط جذب معلمان خرید خدمات آموزشی در سال تحصیلی گذشته را خدمت به عنوان سرباز معلمی در سنوات قبل از جذب دانست و اظهار کرد: در ابتدا بحث مدرک تحصیلی این معلمان مطرح نبود و فقط از طریق اداره کل آموزش و پرورش اعلام کردند که چون سابقه تدریس در گذشته به عنوان سرباز معلمی را داشته اند جذب شوند.

حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی از اداره اموزش و پرورش تامین اعتبار می شود

مسئول موسسه فرهنگی آموزشی غیر دولتی دانشیاران سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قرارداد این معلمان ۸۹ روزه بوده و هیچ تعهد جذب رسمی یا دائمی از طرف این موسسه به این معلمان نشده است، و برای پرداخت حقوق آنان از اداره اموزش و پرورش تامین اعتبار می شود که بعد از آن پرداخت می شود که هنوز ۲ ماه از حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی سال گذشته پرداخت نشده است که بزودی ۱ ماه از حقوق آنان پرداخت می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید طرح جذب معلمان خرید خدمات آموزشی در سراسر کشور اجرایی شده است و فقط افرادی جذب شده اند که مدرک تحصیلی آنها کارشناسی و بالاتر و مرتبط با رشته ای که تدریس می کند قرارداد امضا شده است.

انتهای پیام/4382

https://www.asrehamoon.ir/vdci5yay.t1a3r2bcct.html
منبع : دلگان پرس
نام شما
آدرس ايميل شما