تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
نماینده ولی فقیه در حاشیه ثبت نام پنجمین دوره خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری که از خبرگان برخاست ایشان به قدری سالم و مطمئن هستند که جای برای نظارت وجود ندارد.
وظیفه خبرگان پشتیبانی از آرمان های رهبری است/ مقام معظم رهبری به قدری سالم و مطمئن هستند که جای برای نظارت وجود ندارد
به گزارش عصرهامون، در ششمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری آیت الله سلیمانی با حضور در فرمانداری زاهدان برای کاندیداتوری در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد.
وی در جریان حضور خود در فرمانداری زاهدان، از ستاد انتخابات این شهرستان نیز بازدید کرد.
نماینده ولی فقیه در جمع خبرنگار حاضر شد و ضمن گرامیداشت مناسبت های پیش رو و تبریک آغاز امامت ولی امر، ولادت نبی مکرم اسلام (س) و ولادت امام صادق(ع) اظهار کرد: از همه دست اندرکاران نظام اسلامی که این مقدمات لازم برای ثبت نام پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و مجلس فراهم کردند تشکر می کنیم.
وی به نقش مجلس خبرگان در ایران اشاره کرده و گفت: خبرگان رهبری مجلسی تخصصی و مربوط به فقهای نظام اسلامی در تشخیص ماهیت رهبری نظام الهی است.
نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر از یک رهبر قوی در راس امور برخورداریم که به برکت مجلس خبرگان بعد از امام راحل ایشان به رهبری نایل آمدند.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه رهبر انقلاب با قدرت نقش خودت را امور جاری ایفا می کنند افزود: مجلس خبرگان یک مجلس احتیاطی است که اگر در روز مبادا در این جایگاه خطیر خلای به وجود بیاید فردی که واجد شرایط باشد برای رهبری جامعه اسلامی در نظر بگیرند.
وی به جایگاه مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: بخش دیگر از وظیفه خبرگان رهبری پیشتیبانی از آرمان های رهبری و حمایت از اندیشه های ایشان است و در مجموع تعقیب آنچه جزو مطالبات رهبری در جامعه اسلامی است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مجلس خبرگان پشتیبان محکم و قوی رهبری در راستای حاکمیت نظام قلمداد می شود.
وی افزود: در قانون اساسی سه اصل را برای جایگاه مجلس خبرگان در نظر گرفته اند که در مجلس خبرگان در قانون به عنوان یک مجلس خبره و نخبه و در جهت حمایت از رهبری اسلام است.
نماینده ولی فقیه در استان به نقش اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه ممکن است برخی از افراد این مجلس خود نقش اجرایی داشته باشند اما برای جایگاه خبرگان فقط نقش حمایتی و فکری مطرح است.
وی در خصوص نظارت بر رهبری که امروز توسط عده ای در جامعه بیان می شود گفت: مجلس خبرگان چون تاسیس رهبری را به عهده داشت و هر سازمانی که چنین نقشی داشته باشد ابقا و انتصاب در آن  نهاد را هم مسلما بر عهده دارد اما جایگاه رهبری در حکومت اسلامی بسیار رفیع است.
آیت الله سلیمانی در پایان گفت: مقام معظم رهبری از خبرگان برخاست و به جایگاه رهبری رسید امروز به قدری ایشان سالم و مطمئن هستند که اصلا جایی برای مساله نظارت وجود ندارد.

انتهای پیام/7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcaw6na.49nwu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما