تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۷
مولوی بدری وحدت را دلیل عزت ملت ایران توصیف کرد و گفت: امروز اگر هیچ تصمیمی در جهان بدون ایران عملی نمی‌شود، به دلیل وحدت ملت است و دشمنان یارای دیدن چنین کشوری را ندارند.
وحدت یک سیاست نیست بلکه تفکری دینی است/ عزت کشور با وحدت ملت گره خورده است
وحدت یک سیاست نیست بلکه تفکری دینی است/ عزت کشور با وحدت ملت گره خورده است
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از مطالبه گر، مولوی عبدالغنی بدری، در اولین اجلاس «وحدت اسلامی و انسجام ملی» که با حضور اندیشمندان شیعه و سنی، در تالار علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد، گفت: این جلسه جلسه‌ای مبارک است که همه افراد با ایده‌ها و سلایق گوناگون، بنابر دستورات خداوند کنار هم نشسته‌اند و به مشترکات دینی چنگ می‌زنند.
امام جمعه موقت اهل سنت زاهدان بیان کرد: وقتی قرآن را بررسی می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که خداوند به هیچ موضوعی به اندازه وحدت و انسجام اهمیت نداده است.
وی با اشاره به اهمیت وحدت در پیشگاه پیامبر ادامه داد: اولین عملی که پیامبر رحمت در مدینه طیبه انجام داد، وحدت میان دو قبیله اوس و خزرج که سال‌ها در حال درگیری بودند، بود همچنین هرگاه کلمه‌ای با محتوای تفرقه بیان می‌شد، آن حضرت به قدری نگران و پریشان می‌شدند که این ناراحتی بر چهره ایشان آشکار بود.
مولوی بدری با تأکید بر سفارشات قرآن نسبت به وحدت عنوان کرد: هیچ متمسکی مانند قرآن از کلام الهی نداریم آنطور که در قرآن آمده است، وظیفه و مسؤولیت تمام انبیا وحدت بوده است نوح، ابراهیم، موسی و عیسی نیز به امت خود در خصوص اقامه دین و پرهیز از جدایی سفارش کرده‌اند.
وی تحقق وحدت را مشکل دانست و گفت: وحدت مقوله‌ای نیست که به آسانی حاصل شود و ایجاد واقعا مشکل است؛ زیرا نزدیک کردن قلوب انسانها به سختی صورت می‌گیرد لذا اگر انسان‌ها بر اساس محورهای غیردینی، غیر قرآنی و غیر پیامبر عمل کنند، وحدت محقق نخواهد شد.
امام جمعه موقت اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: حبل الهی، قرآن کریم است که خداوند بر تمسک به آن تأکید کرده است البته برخی پیامبر و دین را نیز به عنوان حبل معرفی کرده‌اند تنها تمسک به این حبل است که منجر به وحدت می‌شود.
وی افزود: وحدت یک سیاست نیست و بر اساس مسائل و مناسبات سیاسی شکل نمی‌گیرد بلکه تفکری دینی است و هر مسلمانی وظیفه دارد در جهت وحدت بکوشد این امر به قدری اهمیت دارد که خداوند می‌فرماید با اهل کتاب هم بر اساس محور توحید، وحدت داشته باشید اما همین اهل کتاب که از یکدیگر بسیار جدا هستند، علیه مسلمانان متحد می‌شوند؛ در حالی که مسلمین بر سر مسائل بسیار جزئی و سلیقه‌ای با هم اختلاف پیدا می‌کنند که این امر هم دسیسه دشمن است.
مولوی بدری صبر را شرط تحقق وحدت دانست و تصریح کرد: مسلمانان نباید به اختلافات دامن بزنند و نزاع داشته باشند؛ زیرا این تفرقه عاقبتی جز ضعف و از بین بردن شکوه اسلام ندارد اگر تمام مسلمانان در برابر توطئه دشمنان صبر کنند و همچنین یکدیگر را تحمل کنند، وحدت حاصل خواهد شد.
وی وحدت را دلیل عزت ملت ایران توصیف کرد و ابراز داشت: امروز اگر هیچ تصمیمی در جهان بدون ایران عملی نمی‌شود، به دلیل وحدت ملت است دشمنان یارای دیدن چنین کشوری را ندارند؛ کشوری که امنیت آن نیز به برکت وحدت و همدلی حاصل شده است.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdchvxn6.23nvqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما