تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
مدرس دارالعلوم مکی زاهدان گفت: اگر امت اسلامی سخنان رهبری را سرلوحه خود قرار دهند محال است دشمنان بتوانند در جامعه اسلامی اختلاف افکنی کنند.
اگر به سخنان رهبری عمل شود محال است خدشه ای به وحدت وارد شود/ برای حفظ وحدت بین شیعه و سنی باید ملی بیاندیشیم
به گزارش عصرهامون، مدتی است متن های وحدت شکن در فضای استان سیستان و بلوچستان توسط عوامل دشمنان و به قصد تفرقه بین جامعه اسلامی منتشر می شود عناصر استکبار که خوب می دانند امروز جمهوری اسلامی ایران الگوی وحدت در بین جهان اسلام است ماموریتی ویژه دریافت کرده اند تا نقطه مشخصی را هدف قرار دهند.
جیره خواران استکبار نیز برای خوش رقصی و خدمت به اربابان خود به دنبال دامن زدن به مسائل قومی و مذهبی هستند اما مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان سالهاست که به دور از این فضاسازهای دشمنان زندگی مسالمت آمیزی را تجربه می کنند.
مولوی عبدالمجید شه‌بخش از علمای شناخته‌شده اهل‌سنت در استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصرهامون با بیان اینکه عده ای به دنبال تفرقه در امت اسلامی هستند اظهار کرد: برخی از افراد هم از اهل سنت و هم شیعیان با سخنانی که بوی تفرقه می دهد به دنبال ضربه زدن به وحدت ایران اسلامی هستند اما مردم جامعه اسلامی هرگز فریب این افراد را نخواهند خورد.
وی با تاکید بر اینکه باید ذهنیت ها را اصلاح کنیم بیان کرد: شیعه و سنی زمانی در وحدتی پایدار زندگی می کند که ملی بیاندیشند، ما ایرانی هستیم و در یک جامعه زندگی می کنیم اگر اینگونه بیاندیشیم هیچ کس نمی تواند به وحدت در ایران اسلامی ضربه بزند.
مدرس دارالعوم مکی زاهدان با تاکید بر اینکه خط قرمز امت اسلامی مقدسات است، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند برای ایجاد وحدت در جامعه نباید به یکدیگر توهین کنیم، اگر افرادی این سخنان سرلوحه قرار دهند محال است دشمنان بتوانند در جامعه اختلاف افکنی کنند.
وی با اشاره به اینکه سخنان رهبری فصل الخطاب است ادامه داد: مقام معظم رهبری بیشترین شناخت را از اهل سنت دارند ایشان در استان سیستان و بلوچستان و بین مردم شیعه و سنی زندگی کرده اند اگر به حرف ایشان عمل شوند محال است اختلافی بین شیعه و سنی به وجود بیاید.
مولوی شه بخش در پایان گفت: برخی تنگ نظرها وحدت شیعه و سنی را هدف گرفته اند اما هوشیاری مسلمان این نقشه را نقش برآب می کند.
انتهای پیام/ 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdchikn6.23nzxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما