تاریخ انتشار :جمعه ۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱
نمایشگاه ازدواج، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با هدف اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در راستای سیاست‌های کلی جمعیتی و تشویق جوانان به امر مقدس ازدواج در مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه تشکیل شد.
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون،به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ نمایشگاه ازدواج، جوانی، پویایی و بالندگی به همت مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه و به منظور ترغیب و تشویق جوانان به امر مقدس ازدواج، آمادگی برای ازدواج، تندرستی خانواده، بارداری و فرزندآوری با حضور مسئولین شهرستان میرجاوه افتتاح شد.
 

 
رییس مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه در آیین افتتاحیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار لادیز؛  اظهار کرد: آمار طلاق در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور پایین تر است و سازگاری جوانان با شرایط زندگی عامل کاهش آمار طلاق در این استان می باشد.
حسن شهریاری افزود: آمار ازدواج در کل کشور تا پایان سال 94 بیش از 800هزار نفر و آمار طلاق 163 هزارنفر می باشد و از طرفی دیگر در سال 90 رشد جمعیت کشور 1/3 بوده است و اگر این روند کاهش جمعیت ادامه پیدا کند در سی سال آینده رشد جمعیت کشور به صفر خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: ازدواج بنیان خانواده و عامل افزایش جمعیت کشور است، رشد جمعیت در ایران در طول سه دهه گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است و، این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها در این خصوص تذکر دادند و طی سال های اخیر همواره بر لزوم افزایش رشد جمعیت کشور تاکید داشتند.
 

 
شهریاری تاکید کرد:23 درصد جمعیت کشور را جمعیت جوان 20 تا 29 سال تشکیل می دهند و کشور ما نزدیک به 19 تا 20 میلیون جمعیت جوان دارد که نیازمند مشاوره و راهنمایی در امر مقدس ازدواج دارند.
وی تصریح کرد: در راستای سیاست های کلی جمعیت ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و به تبع آنها مرکز بهداشت میرجاوه برای تحقق این مهم گام های مهمی برداشتند و نمایشگاه ازدواج، جوانی، پویایی و بالندگی در راستای نیل به این اهداف افتتاح شد و تا چهارم تیر برای بازدید عموم جوانان و زوج های جوان دایر است.
رییس مرکزبهداشت شهرستان میرجاوه عنوان کرد: ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند و کاهش سن ازدواج ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است و د راین راستا 5 نوع کتاب و انواع لوح فشرده با موضوع ازدواج برای استفاده زوجین و جوانان در این نمایشگاه قرار داده شده است.
وی افزود: در طول مدت برپایی نمایشگاه، روانشناس مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات جوانان و زوج های جوان خواهد بود.
 

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcd5j0j.yt0k96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما