تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۸
استاندار سیستان و بلوچستان اعتراض خودبه جابه جایی مدیرعامل منطقه آزادچابهار را با انتشار مطلبی در توییتر خود علنی کرد تا نشان دهد ترکان خلاف میل او دست به این جابه جایی زده است.
اختلاف دولتی ها بالا گرفت/ استاندار سیستان و بلوچستان ترکان را به «بداخلاقی» متهم کرد
به گزارش عصرهامون، در حالی دولتمردان سیستان و بلوچستان در گیر و دار برنامه های هفته بودند که ترکان دست به یک جابه جایی حاشیه ساز در راس منطقه آزاد چابهار زد، تغییری که به مذاق استاندار سیستان و بلوچستان خوش نیامد.
اوسط هاشمی اما ناراحتی خود از جابه جایی بدون هماهنگی مدیرعامل منطقه آزاد را با عدم حضور در مراسم تودیع و معارفه به رخ ترکان کشید، البته به تبعیت از هاشمی سایر دولتمردان هم مراسم معارفه مدیرعامل جدید منطقه آزاد چابهار را تحریم کردند.
اما این پایان ماجرا نبود و استاندار سیستان و بلوچستان در سفر معاون حقوقی رئیس جمهور سفره دلش را باز کرد و گلایه از جابه جایی راس منطقه آزاد چابهار را به گوش انصاری رساند تا او هم پیام هاشمی را به دست روحانی برساند.
اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان تمام تلاش خود را به کار بست تا اختلافش با ترکان به رسانه ها نکشد و دوستانه این موضوع را درون خانوادگی حل کند اما گویا آنقدر صبرش لبریز شده بود که وی با انتشار مطلبی در توییتر خود پرده از این اختلاف عمیق برداشت و با متهم کردن ترکان به بداخلاقی نوشت: "بر روند انتصاب آنهم در هفته دولت كه نوعي بداخلاقي، بدون هماهنگي بوده اعتراض و اين حقي است قانونى، رويكردها هميشه بر اخلاقِ قانون گرايى است هر كس خلاف اين رويه رفتار نمايد و تا زماني كه اصلاح ننمايد رفتار خود را نمي تواند در دايره نگاه مردم و مسئولين وفادار به قانون از برد برخوردار باشد."
 
در حالی سال پایانی دولت روحانی هم در حال گذر است که اختلافات دولتمردان بیشتر از گذشته شده است امروز وزرا و مدیران دیگر علنی از هم انتقاد نمی‌کنند بلکه یکدیگر را تهدید به افشاگری‌هایی می‌کنند که مدعی‌اند حتی از فکر کردن به آنها هم شرم دارند چه برسد به زبان آوردنش!
چندی پیش هم ابوالمشاغل دولت روحانی در یک برنامه زنده بعد از پخش تصاویر انتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت از مناطق آزاد به عنوان یکی از مبادی ورود کالاهای قاچاق به کشور، خطاب به نعمت زاده گفت که «آقای وزیر بی‌هوا حرف نزند وگرنه من هم چیزهایی می‌گویم! وزیر مراقب حرف زدنش باشد.»
این مشاجره دولتی ها آخرین نمود بیرونی از اختلافات عمیق مردان روحانی است، اختلافاتی که در گذشته سعی بر مخفی نگه داشتن آنها بود اما امروز دیگر خبری از لاپوشانی نیست و دولتمردان بی محابا بر هم می تازند.
علی ای حال مردم استان محروم سیستان و بلوچستان امروز شاید چندان مشتاق نباشند تا از اختلاف استاندار سیستان و بلوچستان و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد رمز گشایی کنند، آنها این روزها بیشتر نگران معیشت خود هستند، نگرانی که با وعده های پرهیاهیوی روحانی قرار بود صد روزه حل شود، اما با اینکه سال پایانی دولت هم رسیده است اما بازهم خبری از گشایش در زندگی مردم نیست!
در هر حال کارشناسان سیاسی بر این باورند که این اولین اختلاف کابینه دولت روحانی نبوده و مسلما آخرین هم نخواهد بود، بالا گرفتن اختلافات عمیق درون خانوادگی دولت و انعکاس آن در افکار عمومی نشان می دهد که دولت به صورت مجمع الجزایری اداره می‌شود.
مع الاسف و به زعم منتقدان دولت قربانی اصلی تمام این اختلافات مردمی که خوشبینانه دل به وعده‌های اقتصادی آقای رییس جمهور بسته و منتظر گشایش اقتصادی بعد از برجام بودند، حالا و به جای شنیدن اخبار خوش اقتصادی می‌ بایست هر از چند گاهی نظاره گر مشاجره های پیدای و پنهان مردان دولت باشند که قرار بود امید را در جامعه بسط دهد! 

انتهای پیام// https://www.asrehamoon.ir/vdcdnn0j.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما