تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۰
نماینده مردم خاش، میرجاوه نصرت آباد در مجلس گفت:ورود و راه اندازی دانشگاه در شهرستان میرجاوه سبب توسعه و تحول علمی و فرهنگی این شهرستان خواهد شد.
استقراردانشگاه تحول علمی و فرهنگی  میرجاوه را به دنبال دارد/تهیه اطلس تفتان باعث رونق گردشگری استان است
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، علی کرد در گفت و گو با خبرنگار لادیز اظهار کرد: علی کرد در گفت و گو با خبرنگار لادیز اظهار کرد: راه اندازی یک واحد دانشگاهی در شهرستان میرجاوه با توجه به تعداد دانش آموزان آماده ورود به دانشگاه در این شهرستان و وجود نیروی انسانی، بستر و شرایط مناسب  از طریق مراجع زیربط در حال پیگیری است و به دلیل شرایط ویژه و مرزی بودن این شهرستان، استقرار دانشگاه باید در الویت برنامه های آبادانی میرجاوه قرار گیرد.
وی افزود: ورود و راه اندازی دانشگاه در شهرستان میرجاوه سبب توسعه و تحول علمی و فرهنگی این شهرستان خواهد شد بنابراین به دنبال استقرار یک واحد دانشگاه پیام نور و علمی و کابردی در شهرستان هستیم تا شرایط ادامه تحصیل جوانان مستعد و فرهیخته میرجاوه بیش از گذشته فراهم شود.
وی با اشاره به وجود پتانسیل های گردشگری و منحصربفرد در شهرستان میرجاوه، خاطر نشان کرد: دهستان گردشگری تمین از جمله جاذبه های گردشگری منحصربفرد استان سیستان و بلوچستان است که از استعداد و پتانسل های و پتانسیل گردشگری بالایی برخوردار است ، اگر چه کارهای پراکنده ای برای معرفی این دهستان صورت گرفته اما این میزان مطلوب نبوده است.
وی تاکید کرد : سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان بایداطلس تفتان را تهیه و سپس برنامه ای منظم برای توسعه گردشگری تمین و منطقه تفتان تدوین کند، کارشناسان باید این قطب گردشگری را به صورت کامل مطالعه و بررسی کنند و پتانسیل های هر منطقه را شناسایی و به مردم سایر نقاط کشورمعرفی کنند.
وی تصریح کرد: استاندار و سایر مسئولین باید زیرساخت های لازم برای پیشرفت و آبادانی و توسعه گردشگری دهستان تمین را فراهم آورند تا مردم به سهولت بتوانند از پتانسیل های گردشگری تمین استفاده کنند.
انتهای پیام/4947 https://www.asrehamoon.ir/vdccisq4.2bq408laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما