تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۴
خطیب جمعه زاهدان گفت: نباید اجازه دهیم دانشگاه محلی برای سخنرانی های حزبی شود و کسانی که از چراغ قرمز نظام عبور می کنند وارد فضای دانشگاه شوند.
نباید اجازه دهیم دانشگاه محل سخنرانی های حزبی شود/ جنبش دانشجویی باید هویت یاب باشد و گرفتار هویت بازی نشود
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از  دادمردان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه زاهدان ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع و الاول، اظهار داشت: پایان ماه سفر پایان ماه حزن و اندوه اهل بیت بود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به ۱۲ آذر و روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،  ادامه داد: تصویب این قانون که از مغز های کار آمد نظام نشأت گرفته، گام بلندی در راستای قانونمداری کشور بود.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ۱۶آذر و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو, بیان کرد: جمعی از دانشجویان در این روز با نمایش آزادمردی، آزادگی, سیاست و کیاست نام خود را در تاریخ ایران جاودان کردند و این 16آذرماه نیز  به نام این نامداران روز دانشجو نامگذاری شد.
وی خاطرنشان کرد: امروز در برخی کشورهای مسلمان و حتی در کشورهای که روح آزادی خواهی دارند از برخی اعمال دانشجویان ما تقلید می کنند.
ایت الله سلیمانی با اشاره به فرارسیدن زمان انتخابات در کشور تصریح کرد: دانشگاهها نباید محل تاخت وتاز احزاب وجناح ها شود و بخصوص کسانی که ازچراغ قزمز عبورکردند حق ورود به فضای دانشگاه راندارند و با توجه به نزدیکی به انتخابات نباید دانشگاه محل سخنرانی های حزبی شود و تنها برخی جریان ها و جناح های دانشگاه را محل سخنرانی خود قرار دهند بلکه باید همه جناح ها اجازه سخنرانی داشته باشند.
 
خطیب جمعه زاهدان گفت: باید جنبش دانشجویی را به عنوان یک فرصت, سرمایه و ذخیره برای نظام بدانیم اما به این نکته نیز باید توجه داشت که این جنبش  مدیریت شود تا به انحراف کشیده نشود چراکه دانشجو باید اهل انتقاد سازنده باشد امروزباید برجام را قشر دانشجوی ما نقد کند ،حتی نامزدهای شوراها رابه دانشگاهها بکشاند وتجریه وعلم انها رابررسی کند وبه جامعه معرفی کند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشجو نباید پل دیگران شود، بیان کرد، جنبش دانشجویی باید هویت یاب باشد و گرفتار هویت بازی نشود و دانشجویان باید جریان های نفوذی داخلی و خارجی بشناسند و در برابر آنها از انقلاب خود پاسداری کنند نه اینکه پیاده نظام جریانها واحزاب قرار گرفته و گرفتارفضای خطرناک و نفوذ دشمن شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانشجو باید فرا قوم و قبیله ای و فرا حزبی باشد، تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دانشجو اینکه نظام به دست دانشجویان است دانشگاه باید محل تحرک باشد اما تحرکات سالم و سازنده، تا بتواند از نظام و کشور به خوبی پاسداری کند.
 
انتهایی پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjh8eh.uqeyyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما