تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰
فرمانده انتظامي قصرقند از دستگیری تعدادی از سارقین کابل های برق و تلفن در این شهرستان خبر داد.
دستگیری 4تن از سارقان کابل های برق در قصرقند/حفظ امنیت شهروندان وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است
به گزارش عصرهامون به نقل از پاپایا، در چند ماه گذشته اتفاقاتی چون افزایش سرقت کابل ‌های برق و مخابراتی در مناطق مختلف شهرستان قصرقند، شهروندان این منطقه از کشور را که هر روزه با دمای بالای 40درجه سروکار دارند را با مشکلات زیادی چون قطعی های مکرر برق و تلفن ثابت مواجه کرده است.
این اتفاق در حالی در این شهرستان رخ می دهد که بهره مندی از تلفن، اینترنت، روشنایی  معابر و حتی برق منازل که بهای آن توسط  شهروندان پرداخت می شود از حقوق اولیه شهروندان بوده و تامین زیرساخت های این مهم نیز به عهده متولیان امر و مسئولین اداره برق و مخابرات است.
به عقیده بسیاری از کارشناسان جامع شناسی، سرقت از اموال عمومي یکی از آسيب هاي مهم اجتماعي است که چرايي آن جای بسی سوال دارد به گونه ای که در طول سال هاي اخیر يكي از سرقت هاي بزرگ و پر سود براي سارقان حرفه ای و معتادین، سرقت كابل هاي برق و مخابرات بوده است.
پدیده سرقت کابل های برق در کشور به دلیل افزایش بالای قیمت مس روز به روز در حال افزایش است و با وجود اینکه این نوع از سرقت درصد خطا بالایی داشته و خطرات بسیار زیاد برای دزدان به ارمغان می آورد اما سارقین ریسک این اقدام را در مقایسه با سود آن می پذیرند.
 

 
برخورد قاطع پلیس با سارقان سیم های برق و تلفن قصرقند
در همین رابطه صبح امروز سرهنگ حمید نوری با حضور در اداره برق شهرستان قصرقند از نزدیک با کارکنان این اداره دیدار و گفت و گو کرد.
فرمانده انتظامي شهرستان قصرقند در این دیدار با تاکید بر آمادگی کامل پلیس برای خدمت رسانی به مردم، اظهار کرد: همراهي همه جانبه دستگاه ها و نهادهاي دولتی با پليس می تواند باعث خدمت رساني بهتر به مردم و پيشگيري از هر گونه حادثه ناگوار شود.
وی حفظ امنیت شهروندان را وظیفه ذاتی نیروی انتظامی دانست و افزود: امنیت آرامش را می توان بزرگترین نعمت برای مردم و جامعه دانست که رسیدن به آن تنها با ایجاد تفاهم، همدلی و همکاری بیت مردم و پلیس میسر خواهد شد.
نوری  خاطرنشان کرد: اعتماد و همدلی با مردم لازمه ی پیشرفت پلیس و از زمینه های موفقیت نیروی انتظامی در راستای اجرای ماموریت های مختلف این ارگان مردمی در جامعه است.
وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سرقت کابل های برق در شهرستان قصرقند، بیان کرد:  نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی و تواسته است تا اقدامات بسیار خوبی را در بحث پیشگیری و مقابله با سرقت کابل های برق و سرقت از پست های اداره برق در سطح شهرستان انجام دهد که این اقدامات منجر به دستگیری چند سارق کابل های برق و همچنین کاهش درصد وقوع این نوع سرقت در قصرقند شده است.
رئیس اداره برق شهرستان قصرقند نیز در این جلسه از اقدامات خوب و چشمگیر پلیس در خصوص برخورد با سارقان کابل های برق و همچنین انجام گشت زنی های هدفمند به منظور پیشگیری از سرقت از پست های مهم اداره برق در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: پلیس با تلاش ها و اقدامات صادقانه خود توانسته است تا به عنوان یک نیروی مقتدر و مردمی، امنیت که بزرگترین نیاز هر جامعه است را به ملت شریف ایران هدیه داده و به خوبی نظم، امنیت و آرامش جامعه را تامین کند.
انتهای پیام//
  https://www.asrehamoon.ir/vdcaweno.49nym15kk4.html
منبع : پاپایا
نام شما
آدرس ايميل شما