تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
با اجرای طرح آب رسانی به مزارع دشت سیستان تلفات مزارع به کمتر از 5 درصد می‌رسد.
کاهش تلفات آب با اجرای پروژه آبرسانی به مزارع سیستان
کاهش تلفات آب با اجرای پروژه آبرسانی به مزارع سیستان
به گزارش عصرهامون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه پیش از این با وجود کمبود آب بیش از 75 درصد آب بخش کشاورزی منجر به تلفات می‌شد گفت: با اجرای طرح آب رسانی به مزارع دشت سیستان این تلفات به کمتر از 5 درصد می‌رسد.
 
رضا نجفی افزود: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر به صورت مستقیم و حدود 3 هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در جریان اجرای طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی دشت سیستان مشغول به کار هستند.
 
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از اتمام  و به بهره برداری رسیدن این این طرح تا ابتدای سال 97 خبر داد.
 
نجفی گفت: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی طرح آبیاری تحت فشار به 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب استان نیز انجام حواهد شد.
 
وی در این رابطه افزود: این پروژه اقدام بزرگی در حوزه بهره‌برداری بهینه از منابع آب استان است است و در این راستا در 3 سال اخیر پس از مصوب شدن این طرح 11 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان اجرا شده و همچنین 18 هزار هکتار تامین اعتبار شده و آماده قرارداد بستن هستیم. 
 
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت در راستای اجرای این طرح در زمین‌های کشاورزی، 85 درصد هزینه اجرای طرح توسط دولت پرداخت می‌شود.
 
نجفی افزود: تاکنون 620 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح در اراضی کشاروزی سطح استان اختصاص یافته و 200 میلیارد ریال هم مصوب شده و به زودی تخصیص پیدا می‌کند.
 
انتهای پیام/4382
https://www.asrehamoon.ir/vdch6inw.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما