تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۶
این روزها که بازار نوروزی همچنان داغ است، دولت با عزم بیشتری بر بازار نظارت دارد تا ضمن پیشگیری از افزایش غیر منطقی قیمت ها با هر نوع تخلف و گران فروشی برخورد شود.
خیز دولت برای پیشگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت ها/ذره بین نهاد‌های نظارتی؛ همچنان بر بازار نوروزی
به گزارش عصرهامون؛ نوروز است و همچنان بازار سیستان و بلوچستان رونق خاصی دارد، چراکه علاوه بر تداوم خرید مایحتاج عید، بسیاری از مسافران نوروزی این خطه را مقصد سفرهای خود قرار داده اند و بی شک یکی از اهداف بسیاری از آن ها خرید است.

شرایطی که می تواند هم تحول اقتصادی را رقم بزند و هم از سوی دیگر فرصتی برای سودجویان باشد، آن هایی که با داغ شدن تب خرید، با ترفندهای مختلف اقدام به گران فروشی می کنند تا سود بیشتری به جیب بزنند.

بدون تردید چنین وضعیتی اقدام های ویژه ناظران را طلب می کند تا با حضور پر رنگ تر خود جلوی گران فروشی و هر گونه تخلف صنفی را بگیرند و مردم نیز با اطمینان خرید کنند که طبق گفته مسئولان امر بازار نوروزی همچنان زیر ذره بین نهاد‌های نظارتی است.

نظارت ها بر بازار عید نوروز همچنان ادامه دارد
 
محمد قاسمی، معاون امور بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت سیستان و ‌بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره بیان کرد: نظارت ها بر بازار عید نوروز و اقلامی چون شیرینی، آجیل، کیف، کفش و لباس همچنان به صورت ویژه ادامه دارد و گشت های مشترک با تعزیرات حکومتی و دادستانی افزایش پیدا کرده است.
 
وی تاکید کرد: بازرسان سازمان صمت با حضور نمایندگان تعزیرات و دادستانی در سطح بازار در حال اجرای گشت های ویژه هستند، فاکتور های واحدهای صنفی بررسی و کارشناسی های لازم توسط کارشناسان اتحادیه انجام می شود و با آن هایی که فاکتور غیر واقعی صادر کرده باشند، برخورد خواهد شد.
 
این مقام مسئول در خصوص افزایش قیمت اقلام نیز گفت: افزایش قیمت پوشاک به طور معمول، فصلی است و قابل مقایسه نیست، اما در مجموع نرخ فروش نسبت به سال ۹۹ بالا رفته است و بر اساس نوع کالا، قیمت ها فرق می کند.
 

حضور فعالان نیروهای بسیجی در کنار بازرسان

وی با تاکید بر این که سطح عمومی قیمت ها افزایش یافته است، عنوان کرد: قیمت شیرینی ۲ ماه قبل  توسط انجمن حمایت تصویب و از سوی رئیس کمیسیون نظارت تایید شد، بنابراین هیچ گونه افزایش و تغییر قیمتی برای این کالا در پایان سال نداشتیم و باید با همان نرخ قبلی عرضه شود.
 
قاسمی اضافه کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی را قبول نداریم اگر موردی باشد قابلیت برخورد دارد. بر همین اساس نظارت ها به صورت ویژه و دو شیفت در سراسر استان از ۱۰ اسفند ماه آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد، نیروهای بسیجی نیز همکاری بسیار خوبی در این زمینه دارند.

با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد می شود
 

وی در خصوص درج قیمت روی کالاها نیز بیان کرد: با توجه به این که قیمت تولید کننده روی کالا درج می شود، واحدهای صنفی باید برچسب قیمت مصرف کننده را بر آن بزنند تا مردم بدانند قیمت هر کالایی چه میزان است.
 
معاون سازمان صمت سیستان و بلوچستان ادامه داد: واحدهای صنفی مجاز هستند کالاهای سرمایه ای را ۲۰ درصد و کالاهای مصرفی را حداکثر ۳۰ درصد بیشتر از قیمت تولید کننده عرضه کنند، بالاتر از آن تخلف محسوب می شود و قابل پیگیری هست، انتظار می رود که مردم همکاری داشته باشند و هر گونه گران فروشی و تخلف را به این سازمان اطلاع رسانی کنند.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcawin6e49nyo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما