تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۲
فاطمه نصرتی ۲۹ ساله دانشجوی رشته گیاهان دارویی دانشگاه ایرانشهر به همراه دو نفر از همکاران خود خمیردندان ۱۰۰ درصد گیاهی با خاصیت ضد درد و آنتی باکتریایی جهت مشکلات دهان و دندان ساختند.
درخشش جوانان سیستان و بلوچستان در عرصه گیاهان دارویی/ ساخت اولین خمیر دندان 100 درصد گیاهی در جوان ترین استان کشور
 به گزارش عصرهامون، استان سیستان و بلوچستان که رتبه اول جوان ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است و جوانانی با استعدادهای درخشان و بالقوه دارد که درعرصه های مختلف همیشه در کشور و حتی در جهان خوش درخشیدند، و امروز این جوانان با یک اختراع نو و جدید تحولی شگفت دیگری در زمینه گیاهان دارویی و دندان پزشکی به ارمغان آورده اند.

با توجه به هزینه های بسیار بالای دندان پزشکی ورود این محصول به بازار مصرف می تواند تا حدودی نیاز مردم را به دندان پزشک کاهش دهد.

این مخترع جوان ساکن شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه خمیردندان های موجود در بازار شیمیایی و برخی عوارض از جمله آسیب به مینای دندان را دارد برای کاهش این عوارض تصمیم به ساخت خمیر دندان گیاهی گرفتیم.

وی افزود: ایده ساخت این خمیردندان از مسواک چوبی که در زمان های قدیم در منطقه بلوچستان مورد استفاده قرار می گرفت و در حال حاضر هم بیشتر کشورهای عربی موجود است گرفتیم و گیاهانی که حاوی این ترکیبات بودند را شناسایی و عصاره آنها را ترکیب کردیم.

نصرتی بیان کرد: این خمیردندان ۱۰۰درصد گیاهی و از ترکیب عصاره گیاهان انزروت، نعناع و میخک که گیاهان بومی خود استان و منطقه بلوچستان هستند و هیچ گونه عوارضی برای دهان و دندان ندارد.

بهبودی مشکلات دهان و دندان بعد از یک هفته

این جوان مخترع تصریح کرد: با مصرف این خمیر دندان بعد از یک هفته اثرات درد و آنتی باکتریایی و مشکلات دهان و لثه بهبود می یابد.

وی گفت: در تست های که انجام دادیم این خمیر دندان از خواص آنتی باکتریال جلوگیری و باعث کاهش درد دندان و تقویت دهان و دندان و لثه می شود.

نصرتی خوش بو شدن دهان و ترشح بزاق دهانی را از دیگر خواص این خمیر دندان گیاهی برشمرد.

وی افزود: به همراه دو نفر از همکاران ظرف مدت شش ماه کار مطالعات تحقیقاتی و آزمایشی موفق به اختراع این محصول و ثبت این اختراع شدیم.

این جوان سیستانی و بلوچستانی با اشاره به اینکه تست بالینی این محصول با موفقیت انجام شده است بیان کرد: از مسئولین در خواست دارم تا جهت انبوه سازی و ورود این محصول به بازار مصرف حمایت و اعتباری را اختصاص دهند.

لیلی محمدی مسئول مالکیت فکری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به خبرنگار ما  گفت: رئیسی و جام نیا و نصرتی از همکاران فعال در حوزه گیاهان دارویی هستند که توانستند این اختراع را به نام خود به ثبت برسانند.

محمدی افزود: این محصول قابلیت تسکین مشکلات لثه، دهان، آبسه ها و زخم های دهانی را دارد و آسیب هایی که بعد از کشیدن دندان به لثه وارد می شود را بعد از یک هفته مصرف این محصول بهبود می بخشد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaian6049ny01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما