تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
اگر زوایای جریان اسیدپاشی بر زنان اصفهانی را کنار هم قرار دهید و نگاهی به مستند سعید حنایی (کسی که زنان خیابانی را به قتل می‌رساند) که قبل از این جریان از بی‌بی‌سی پخش شد بیاندازید متوجّه شباهت‌های مرموزانه‌ای میان این دو می‌شوید.

به گزارش سرويس خواندنی های عصر هامون،
وجه: لطفا تنها کسانی که اندیشه ای بی تعصب و آزاد دارند این مطلب را بخوانند در مورد جریان اسید پاشی بر روی زنان اصفهانی نظرتان چیست؟

در قضیه ای اسید پاشی اولین رسانه ای که گمانه زنی در مورد هدف عاملان این کار را مطرح کرد بی بی سی بود.

اما قبل تر از آن و قبل از اینکه این جریان بر سر زبان رسانه ها بیافتد بی بی سی فارسی مستندی پخش کرد در مورد جریانی مشابه که بر میگشت به دهه ای 80 و فردی به نام سعید حنایی که سابقه ای رزمندگی جبهه و جنگ را در کارنامه خود داشت و به طور خودجوش اقدام به قتل زنان خیابانی میکرد.

بی بی سی بر روی سه نکته در آن مستند تاکید کرده بود:

اول اینکه قاتل در کارنامه خود سابقه ای جبهه و جنگ را داشت .دوم اینکه قاتل در توجیه عمل نابخشودنی خود متمسک به دستورات شرعی و اسلامی می شد و سوم عکس العمل مردمی که از سر نادانی (یا جو بی سابقه به وجود آمده دوران اصلاحات از وضع فرهنگی و حجاب) هدف قاتل را می ستودند و عکس العمل مردمی که از تفکرات عوام فاصله گرفته و خواهان اشد مجازات قاتل بودند.پر بی راه نیست که هدف بی بی سی از بند سوم ایجاد جریانی میان قشر پسامدرن_مذهبی ایران با قشر مدرن_سکولار جامعه بود .

حالا اگر زوایای جریان اسید پاشی بر زنان اصفهانی را کنار هم قرار دهید و نگاهی به مستند سعید حنایی که قبل از این جریان از بی بی سی پخش شد بیاندازید متوجه شباهت های مرموزانه ای میان این دو می شوید(مرموز صفتی است که بارها در یادداشت هایم در مورد بی بی سی از آن استفاده کردم).

اول اینکه عاملا این کار این بار به جای سابقه ای رزمندگی در جببه و جنگ؛ بسیجی ها و حزب الهی ها نامیده شدند؛

دوم اینکه باز هم در جریان اسید پاشی تمسک به شرع و اسلام که این بار امر به معروف و نهی از منکر است تاکید شده است

و سوم جنگی است که میان قشر مذهبی و غیر مذهبی با بیان استدلال های خود در این مورد شکل گرفته است ایجاد شده است.

اما برای همه ای ما نقطه مشترکی وجود دارد که می توان با تاکید بر آن از این معظل خارج شد.اول اینکه همه ای ایران معتقد است که نیت عاملان این کار هرچه که باشد باید طبق قانون مجازات شوند وهیچ بخششی در کار نیست.

دوم اینکه روشن شود در هیچ کجای اسلام و قوانین شرعی اجازه ای اجرای حکم خودجوشانه به عموم داده نمی شود تا فرق اسلام راستین با اسلام دروغین رسانه های خارجی و داعشی ها و ... مشخص شود.

و سوم اینکه تاریخ اسلام حدود افراد را مشخص کرده است و گذشته ای آنها نمی تواند سپری در برابر قانون شکنی باشد .زندگی نامه طلحه و زبیر و شمر و ابن ملجم مرادی نمونه های بارزی از این تاریخ است.

و نکته پایانی بیان زیبایی است از مرحوم آیت الله بهجت که می فرماید: کفار (و منافقین) در فریب دادن استادند و ما در فریب خوردن(!)

اگر مردم معترض واقعا در اعتراض به نیروی انتظامی تجمع کردند به چه دلیل از شعار های لاتین و فیمینیستی در پلاکاردهایشان استفاده کردند؟!

ما در تاریخ خود فراوان داشتیم مزدورانی که در بین ما بودند و به بیگانگان خدمت می کردند!

پ ن : از مشخصات بارز او این است که در راه امر به معروف و نهی از منکر رگ گردن می دهد اما زیبایی کسی را نمی گیرد.

 

انتهای پیام/ 4030

https://www.asrehamoon.ir/vdcfjedv.w6dx1agiiw.html
منبع : عرش نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما