تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۴۶
امام جمعه ملبورن گفت: رمضان؛ بهار قرآن و فصل نیایش است. فصلی که باران رحمت الهی سیل‌آسا فرو می‌بارد و کویر دل‌های تشنه را با قرآن سیراب می‌کند.
در ماه رمضان دل‌های تشنه خود را با قرآن سیراب ‌کنید
به گزارش پایگاه‌خبری عصرهامون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشفاق وحیدی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: در ماه رمضان باید حب دنیا را از دل خارج کنیم، ادب ضیافت همین است که انسان در مهمانی خدا فقط به یاد خدا باشد و دل‌های تشنه خود را با قرآن سیراب کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحیدی افزود: باید خود پروردگار به ما عنایت کند که این ماه را چگونه و با چه اعمال و نمازهایی، سپری کنیم.

وی با بیان اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی ادامه داد: با ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنیم در این مسیر نورانی قرار گیریم و با خواندن قرآن به ویژه در ماه‌مبارک‌رمضان، روح و روان خود را با این برکت الهی پاک کنیم.

حجت‌الاسلام وحیدی با تاکید بر اینکه انسان غافل، از خدا بی‌خبر است، افزود: این نوع انسان دست به هر خطایی می‌زند اما اهل ذکر که با قرآن مانوس هستند، جز در مسیر توحید و هدایت حرکت نمی‌کنند.

امام جمعه ملبورن در ادامه به فرایند عظمت ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: عظمت این ماه مربوط به نزول قرآن است و سپس روزه را شامل می‌شود، بنابراین باید از این فرصت برای اصلاح و بازسازی استفاده کرد.

وی گفت: قرآن کتاب هدایت انسان ها است و در عالم قیامت برای ما شفاعت و شکایت خواهد کرد. رهبران دینی باید نسل جوان را با تعلیمات قرآنی بیدار نمایند.

حجت‌الاسلام وحیدی تصریح کرد: در فضیلت شب‌های سیزدهم، پانزدهم، هفدهم، بیست و یکم، بیست و سوم و دهه آخر ماه مبارک رمضان نیز دعاهای ارجمندی به ما رسیده است که در این ایام پرفیض و برکت نباید نسبت به آن غفلت ورزید، بویژه دعاهایی که مربوط به شب‌های مقدس قدر است که در فضیلت این شب شریف آمده است برتر از سی هزار روز است و نسبت به شب زنده‌داری و عبادت در این شب تاکید شده است.

نماینده مجمع تقریب در استرالیا تاکید کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی در جهان بیداد می‌کند، بی حیایی و توهین به عفاف موجب نگرانی جوامع اسلامی است درحالی که تنها دین مبین اسلام است که مدافع واقعی ملت‌ها و ارزش‌های اجتماعی است.

انتهای خبر/


 
https://asrehamoon.ir/vdcgw79q3ak9n34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما