تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۰
فرمانده سپاه شهرستان چابهار گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) جهت احیای حکومت اسلامی و رسواسازی منافقین وارد صحرای کربلا شد.
هدف قیام عاشورا احیای سنت رسول اکرم (ص) بوده است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، خدارحم سارانی فرمانده سپاه شهرستان چابهار در گفتگو باچهاربهاران اظهار کرد: حقیقتاً قیام بزرگ عاشورا یکی از مهم‌ترین حوادث در تاریخ اسلام است که تأثیر زیادی برای زنده نگه‌داشتن نام اسلام و قرآن تا به امروز داشته است.

وی با بیان اینکه قیام عاشورا بر علیه کفر باید الگوی تمام مردم جهان باشد، تصریح کرد: از گذشته تا به الان کفر و ظلم بوده و مقابله با آن نیز وظیفه مسلمانان است چرا که حضرت سیدالشهدا (ع) به همین علت با خانواده خود در صحرای کربلا در مقابل ظالمین ایستاد.

سارانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص واقعهٔ عاشورا، اظهار کرد: فرمانده معظم کل قوا دررابطه‌با این واقع بزرگ فرموده‌اند «ماجرای امام حسین جدای از یک درس، یک عبرت است. درس آن است که به ما می‌گوید: این بزرگوار، آن طور عملکرد. ما هم باید آن‌گونه عمل کنیم. امام حسین (ع) درس بزرگی به همه بشریت داده که خیلی باعظمت و در جای خود محفوظ است.»

فرمانده سپاه شهرستان چابهار با بیان اینکه وحدت اسلامی یکی دیگر از ثمرات قیام تاریخی عاشورا بود، خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم که همهٔ مذاهب و ادیان اعتقاد و احترام خاصی به اهل‌بیت (ع) خصوصاً حضرت سیدالشهدا (ع) دارند و این دلدادگی را می‌توان در پیاده‌روی اربعین حسینی دید که همه افراد چه سنی چه شیعه و چه مسیحی در این مسیر برای عرض ارادت به مقام شهدای کربلا پیاده‌روی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی قیام عاشورا زنده نگه‌داشتن نام و بنیان اسلام بوده است، تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) صرفاً برای شهادت به معرکه کربلا نرفت بله هدف ایشان تشکیل حکومت اسلامی و احیای سنت رسول اکرم (ص) بوده است.

سارانی با بیان اینکه افشای چهره منافقین زمان یکی دیگر از اهداف قیام عاشورا بوده است، اظهار کرد: ازبین‌بردن خطر حکومت به اطلاع اسلامی بنی‌امیه که هیچ توجه ای به اسلام و شرع نداشته و همچنین رسواسازی برخی کوفیان پر مدعای منافق نیز از جمله پیامدهای واقعه عاشورا بوده است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdox0f5yt0996.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما