تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۹
گزارش دفتر فناوری وزارت نیرو نشان می‌دهد که این وزارت خانه قبل از موعد مقرر یک سوم خدمات مربوطه را در پنجره خدمات دولت هوشمند ارائه داده است.
اتصال وزارت نیرو به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تکمیل شد؟
به گزارش عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ارائه‌دهنده خدمات دولتی به‌صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که اکنون در مسیر آماده‌سازی و بهره‌برداری قرار دارد. دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه‌ها به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت شامل اولویت‌ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و مطابق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارائه شد.
در قانون بودجه امسال تمامی دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها موظف شدند خدمات خود را به صورت هوشمند و از طریق پنجره واحد ارائه دهند و مهلتی که برای دستگاه‌ها در نظر گرفته شد تا پایان شهریور ماه بود. با این ضرب الاجل دستگاه ملزم می‌شدند تا پایان شهریور ماه حداقل یک سوم از خدمات خود را در این پنجره واحد ارائه دهند.
بر اساس گزارش دفتر فناوری وزارت نیرو و در راستای عمل به تکلیف قانونی اجرای بند (و) تبصره ۷ قانون بودجه عمومی ۱۴۰۱ کل کشور در خصوص اتصال پنجره واحد خدمات دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و ارائه یک سوم (تقریبا ۳۳ درصد) خدمات و زیرخدمات دستگاه در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اقداماتی در این وزارت‌خانه صورت گرفته است.
حدمات مرتبط با وزارت نیرو
تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حوزه فناوری اطلاعات و کسب و کار شرکت‌های ارائه دهنده خدمات یکی از این اقدامات بوده و در ادامه این وزارت‌خانه اقدام به راه اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت نیرو به نشانی ekhedmat.moe.gov.ir کرده است.
بنا بر این گزارش، وزارت نیرو در تاریخ نهم مرداد ماه امسال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با امکان احراز هویت یکپارچه آن متصل شده است. تا نیمه شهریور ماه ۹۱ زیرخدمت از مجموع ۲۲۴ زیرخدمات قابل ارائه C۲G (خدمات دولت به مردم) و B۲G (خدمات دوبت به کسب و کار ها) در پنجره واحد خدمات این وزارت‌خانه ارائه شده بود که زودتر از مهلت قانونی یا همان پایان شهریور ماه است.
درصد الکترونیکی شدن خدمات
وضعیت اتصال خدمات دستگاه های مرتبط با وزارت نیرو در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
در حال حاضر خدماتی که بیشتر مورد نظر دولت است و مخاطب اکثر آن‌ها عموم مردم هستند دو حوزه آب و برق است که این خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود. خدمات مربوط به حوزه برق از طریق نرم افزار متمرکز و یکپارچه برق من پیاده سازی شده و به صورت گسترده در حال استفاده است. خدمات حوزه آب و فاضلاب هم به صورت استانی و توسط پرتال‌های شرکت‌های آب و فاضلاب استانی کشور ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcd5f0fsyt0kn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما