تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۲۱
در سایه غفلت مسئولین برای مهار زباله‌های بیمارستانی؛

جان مردم ایرانشهر بازیچه دستگاه سلامت شد

زباله‌های بیمارستانی رها شده در ایرانشهر تهدیدی جدی برای سلامت مردمان این مرزوبوم بوده که باید در راستای امحا آنها مسئولان تدابیر لازم را بیاندیشند.
جان مردم ایرانشهر بازیچه دستگاه سلامت شد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، در واقع زباله‌های بیمارستانی اگر به درستی مدیریت و دفع نشود، به عنوان یکی از مهمترین معضلات جوامع شهری به شمار می‌روند.

در واقع وجود زباله‌های بیمارستانی در محیط زندگی مردم می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت جامعه محسوب شود.

در شهرستان ایرانشهر بارها تاکنون پیش آمده که زباله‌های بیمارستانی در بیرون از مراکز درمانی و بهداشتی دولتی و خصوصی به چشم بخورد که این یک هشدار جدی برای به خطر انداختن شهروندان عزیز به ویژه پاکبانان به شمار می‌رود.

زباله‌های بیمارستانی تهدیدی جدی برای سلامت جامعه

در این راستا اربابی یکی از شهروندان ایرانشهری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: گاهی در بیرون از مراکز درمانی و بهداشتی چه دولتی و خصوصی روزانه در کوچه، خیایان‌ها بوده که متاسفانه به حال خود رها شدند و سلامت مردم شهر ایرانشهر را تهدید و به خطر می‌اندازند.  

وی افزود: زباله‌های بیمارستانی شامل سرنگ‌های پر از خون بیمار، شیشه‌های آزمایشگاهی حاوی خون و ترشحات بیماران، پانسمان‌های آلوده، ظروف تخلیه ترشحات بدن بیماران، تیغ‌های جراحی، سرنگ، لباس‌های بیمارستانی، پسماند دارویی و مواد شیمیایی به وفور مشاهده می‌شود که در این زمینه متاسفانه تاکنون اقدام اصولی از طرف مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام نشده است.

حل مشکل امحاء ایمن زباله‌های عفونی و بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

در این راستا صالح الدین بویا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از اورهال و ارتقاء دستگاه زباله‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی این منطقه خبر داد و گفت: این دستگاه از تولیدات شرکت نصر شرق، از شرکت‌های تحت حمایت مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.

وی افزود: با توجه به نیاز دانشگاه ضمن اورهال، مطابق استانداردهای روز دنیا مورد ارتقاء قرار گرفت و هم اکنون می‌تواند با ظرفیتی بیش از دو برابر نسبت به قبل در جهت امحاء زباله‌های عفونی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه بخشی از مطب‌ها و درمانگاه‌های بخش خصوصی با سهل‌انگاری نسبت به سلامت شهروندان نسبت به رهاسازی زباله‌های عفونی خود در سطح شهر سبب افزایش بروز احتمال ابتلا به بیماری شهروندان به ویژه پاکبانان شریف و زحمتکش می‌شوند که ضمن هشدار به این مرکز، اعلام می‌داریم بدون کوچکترین اغماض و چشم پوشی نسبت به برخورد به متخلفین اقدام خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: با ارتقاء صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر آمادگی عقد قرارداد با مراکز دولتی و خصوصی در خصوص امحاء ایمن زباله‌های عفونی و بیمارستانی و خطر زا را دارد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdccm0qsi2bqep8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما