تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۵
معتادین متجاهر در راستای انجام مطالبات مردمی از سطح میادین، معابر و تفرجگاه‌های سراوان جمع‌آوری و ساماندهی شدند.
پاک‌سازی میادین و تفرجگاه‌های سراوان از معتادان متجاهر
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از شستون، اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری اجتماعی محسوب می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز سقوط ارزش‌های انسانی باشد و سلامت اجتماع را به خطر بیندازد.

از سوی دیگر اعتیاد افراد به مواد مخدر سنتی و صنعتی یک مشکل مهم در زمینه اجتماعی به شمار می‌رود که اگر به آن توجه نشود جامعه را به تباهی سوق می‌دهد چرا که امروزه اعتیاد میان تحصیل‌کردگان رسوخ کرده و دامنه آن گسترده شده اما می‌توان با آگاه‌سازی و اجرای برنامه‌های مؤثر از پیشروی این پدیده جلوگیری کرد.

شهر سراوان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در پارک‌ها، میادین، معابر و تفرجگاه‌های آن افرادی به‌صورت آزادانه مواد مخدر استعمال می‌کنند که نگرانی‌هایی را برای شهروندان به وجود آورده که در جلسات متعدد از مسئولین مربوطه خواستار جمع‌آوری معتادین کارتن‌خواب و متجاهر از سطح شهر شده‌اند.

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته بسیاری از این افراد در وقوع سرقت‌های خرد، رهاسازی زباله‌های از سطل‌های زباله در معابر و نابسامانی‌ها نقش داشته‌اند؛ معتادین متجاهر بولوارها، میادین، پارک‌ها و برخی از ساختمان‌های مخروبه سطح شهر را به مأمن امن برای استعمال مواد مخدر از نوع سنتی و صنعتی تبدیل کرده بودند که علاوه بر اینکه سیمای شهر را مخدوش کرده سلامت اجتماعی نوجوانان و جوانان را با خطر مواجه کرده بودند.

استعمال آزادانه مواد مخدر در خیابان‌های سطح شهر 
دهواری یکی از شهروندان سراوانی گفت: معتادین متجاهر اغلب در بولوار معلم، پارک محله بخشان و برخی از خیابان‌های سطح شهر به‌صورت آزادانه مواد مخدر استعمال می‌کردند که این موضوع نگرانی‌هایی را برای شهروندان به وجود آورده بودند.

وی افزود: برخی از محله‌ها به پاتوق اصلی این افراد تبدیل شده بود که امنیت و سلامت اجتماعی آن محله‌ها را با خطر مواجه کرده بود به همین دلیل یکی از مطالبات ما جمع‌آوری این افراد از سطح شهر بوده است.

این شهروند سراوانی ادامه داد: اعتیاد یک پدیده ویرانگر محسوب می‌شود؛ لذا می‌طلبد نهادهای فرهنگی در این زمینه با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های متنوع از گرفتار شدن جوانان به مرداب اعتیاد جلوگیری کنند.

جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سراوان
مصطفی خدا رحمی، شهردار سراوان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان و نماینده اتباع خارجی در شهر سراوان انجام شد.

وی افزود: در این طرح معتادین کارتن‌خواب و متجاهر از محله هلی مختلف سطح شهر سراوان پس از شناسایی با همکاری نهادهای مذکور جمع‌آوری شدند.

شهردار سراوان گفت: افراد پس از غربالگری و معاینه تحویل مرکز ترک اعتیاد اقامتی تبصره ۲ ماده ۶ تحت نظارت بهزیستی شهرستان شدند.

خدا رحمی اذعان کرد: جمع‌آوری معتادین متجاهر یکی از مطالبات جدی شهروندان سراوانی بود که با همکاری ادارات این اقدام صورت گرفت.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjvxevvuqemhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما