تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۰
یک کارشناس مسائل دینی گفت: در سراسر جهان بانوان محجبه‌ای وجود دارد که باحجاب کامل توانستند به مدارج بالای علمی دست یابند و یا در میادین بین‌المللی ورزشی افتخارآفرینی کنند.
افتخارآفرینی بانوان محجبه در میادین بین‌المللی
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، زهرا خواجه در گفتگو با شستون با اشاره به اینکه حجاب برای بانوان محدودیت به همراه ندارد و درواقع برای بانوان مصونیت محسوب می‌شود، بیان کرد: حجاب مانند گلبرگی است که هرچه در غنچه است از نظرها پنهان و از نگاه‌ها و خطرات محفوظ می‌کند؛ ولی به‌محض خارج‌شدن از گلبرگ هر شخصی که چشمش به او افتاد می‌خواهد او را صاحب شود.

وی افزود: زنان و دختران هرچه در حریم چادر باشد از نگاه‌های هوس‌آلود در امان خواهند ماند و به‌محض نمایان‌شدن حجم بدن چشم‌ها ناخودآگاه به سمت‌وسوی او کشیده می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: از منظر قرآن آیات و روایات فراوانی در خصوص حجاب وجود دارد و تأکیدات فراوانی به این فریضه مهم انجام شده است.

خواجه اضافه کرد: خداوند متعال به نبی مکرم اسلام می‌فرماید: به مؤمنان بگو چشم‌هایشان را از نگاه‌های هوس‌آلود ببندند.

وی تصریح کرد: رعایت حجاب توسط بانوان و آقایان از نگاه اجتماعی باعث کاهش مخاطرات اجتماعی و ازهم‌پاشیدن کانون گرم خانواده جلوگیری می‌کند.

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: زنان ایرانی از دیرباز پایبند به حجاب بوده و همین امر باعث شده تا دشمن از طریق ترفندهای خود را اجرایی و به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند به همین دلیل اخیراً شعار زن، زندگی و آزادی سر داده تا اهداف خود را عملیاتی کنند.

خواجه به بیان اینکه منزلت و مقام زنان در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران والا بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: فلسفه حجاب در قرآن کریم بسیار روشن است و مردان را چشم‌چرانی و زنان را از نشان‌دادن اندام و عشوه‌گری برای نامحرمان منع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بانوان ایرانی با آرامش خاطر در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و عبادی حضور دارند همان‌طور که بانوان در هشت سال دفاع مقدس در کنار مردان برای دفاع از کیان کشور در جبهه جنگ حق علیه باطل حضور فعالانه داشتند.

کارشناس مسائل دینی بیان کرد: بانوان محجبه زیادی در سراسر گیتی وجود دارد که توانستند به مدارج بالای علمی دست یابند و یا بانوان محجبه ورزشکاری که در عرصه جهانی خوش درخشیدند و علاوه بر اینکه برای کشورشان افتخارآفرینی کردند سفیران حجاب در میادین بین‌المللی ورزشی نیز بودند.

خواجه با بیان اینکه رعایت حجاب باعث سلامت جسم و آرامش جامعه می‌شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فعالیت برخی از افراد با ظاهر و پوشش غیرمتعارف ایرانی و اسلامی در این بستر موجب شده تا حیا و عفت بانوان ایرانی دست‌مایه دشمنان قسم‌خورده نظام انقلاب اسلامی قرار گیرد و از طریق زودتر به اهداف خود که همان فروپاشی کانون گرم خانواده و پایین آمدنشان و منزلت زن ایرانی است دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید هوشیار باشیم در فضای مجازی که رها شده است حیا و عفت و پوشش خود را رعایت کنیم و اجازه ندهیم که دشمن به اهداف خود دست یابد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcezf8znjh8pfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما