تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۹
تیم ملی بسکتبال کشورمان در دیدار اول جام جهانی بازی نسبتا خوبی مقابل اسپانیا انجام داد و اختلاف امتیاز نیز در کوارتر پایانی بالاتر رفت.
شکست ایران مقابل اسپانیا با اختلاف 30 امتیاز/ کامرانی اولین امتیاز آور تیم ملی بسکتبال در جام جهانی + فیلم
شکست ایران مقابل اسپانیا با اختلاف 30 امتیاز/ کامرانی اولین امتیاز آور تیم ملی بسکتبال در جام جهانی + فیلم
به گزارش سرويس ورزشي عصر هامون، تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت 00:30 دقیقه بامداد امروز 9 شهریور بازی مقابل اسپانیا را در روز اول جام جهانی آغاز کرد.

پائو گسول با دو پرتاب پنالتی اولین امتیازات بازی را برای میزبان به دست آورد اما مهدی کامرانی در مقابل با یک پرتاب 3 امتیازی اولین امتیازات ایران را در جام هفدهم ثبت کرد. کامرانی در همان دقایق اول شش امتیاز برای ایران به دست آورد و نشان داد که در اردوهای اروپایی به آمادگی خوبی رسیده است.

کامرانی به همراه آفاق، صمد نیکخواه، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی ترکیب اولیه ایران را تشکیل می دادند.

اوشین ساهاکیان که اولین خطا را روی گسول انجام داده بود بعد از خطای دوم خود با روزبه ارغوان تعویض شد. بچیروویچ با توجه به سایز ارغوان این بازیکن را به ارسلان کاظمی در کوارتر اول ترجیح داد.

گسول و کامرانی بهترین های دو تیم در کوارتر اول بودند. ستاره سابق لیکرز 12 امتیاز در این کوارتر به دست آورد و روی نیمکت نشست. مهدی کامرانی هم به همراه صمد و جمشیدی تنها امتیازآوران کوارتر اول بودند که سهم نفر اول 11 امتیاز بود.

کوارتر اول بازی با نتیجه 27 بر 18 به نفع اسپانیا تمام شد.

کامرانی عامل آرامش تیم

حامد حدادی که در کوارتر اول مقابل بازیکنان اسپانیا محو شده بود در کوارتر دوم بازی راحت تری انجام داد و در ریباندها به تیم کمک بیشتری کرد.

بازیکنان ایران به هر نحوی که امتیازات اسپانیا را جبران می کردند راهی برای مقابله با پائو گسول ستاره این تیم در زیر سبد نداشتند. گسول تا پایان نیمه به راحتی 19 امتیاز به دست آورد.

از طرفی مهدی کامرانی هم با خونسردی خود عامل اصلی حفظ آرامش ایران بود که اختلاف را تا 15 امتیاز نگه داشت. کامرانی هم با 16 امتیاز بهترین یار ایران در نیمه اول بود.

اسپانیا نیمه اول را در نهایت با نتیجه 48 بر 33 برد، در شرایطی که ایران کوارتر دوم را با اختلاف کمتر و نتیجه 21 بر 15 واگذار کرد.

سردرگمی بچیروویچ در نیمه دوم

ترکیب اسپانیا به قدری قدرتمند برای جام جهانی جمع شده است که مهمد بچیروویچ سرمربی تیم از هر ترکیبی برای مقابله با این تیم استفاده کرد.


اسپانیا حتی تا نیمه دوم هم از سرج ایباکا و ریس استفاده نکرد با این وجود برادران گسول و گاردهای قدرتمند این تیم به راحتی در کوارتر سوم اختلاف را از 20 امتیاز گذراندند.

دفاع ایران در کوارتر سوم برای دقایقی بهتر از قبل بود اما در هر حال اسپانیا به 22 امتیاز در این کوارتر رسید. امتیازات ایران هم با 2 امتیاز ثانیه آخر یخچالی به 15 رسید تا اختلاف امتیاز روی عدد 20 ثابت شود.

از نکات این کوارتر بازی خشن روزبه ارغوان بود که در صحنه ای با آرنج به صورت مارک گسول ضربه زد و باعث ناراحتی این بازیکن شد.

پایان کار با اختلاف 30 امتیاز

ملی پوشان ایران در 10 دقیقه آخر بازی ضعیفتری انجام دادند و در این دقایق 10 امتیاز دیگر به اختلاف قبلی اضافه شد تا با باخت 20 بر 10 در نهایت نتیجه 90 بر 60 به نفع میزبان رقم بخورد.

در این دقایق آرمان زنگنه هم که تنها بازیکن بیرون مانده به جز سجاد مشایخی بود برای دقایقی فرصت بازی پیدا کرد. مشایخی که در اسلوونی آسیب دیده بود با چشم کبود شده روی نیمکت نشسته و اجازه بازی نداشت.

به این ترتیب بازی های روز اول گروه ایران با پیروزی اسپانیا، برزیل و صربستان به پایان رسید.

ایران در روز دوم مسابقات از ساعت 20:30 دقیقه امروز با برزیل دیدار می کند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdca0wnm.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما