تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
قطعاً تکذیب برداشت 4.1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی خلاف شعار اولیه دولت مبنی بر دولت راستگویان است با توجه به اینکه اسناد این برداشت در تمام رسانه‌ها منتشر شده است و چیزی باری تکذیب کردن وجود ندارد.
آیا دولت راستگویان به مردم دروغ گفت؟/شرایط برداشت از صندوق توسعه ملی چیست؟
آیا دولت راستگویان به مردم دروغ گفت؟/شرایط برداشت از صندوق توسعه ملی چیست؟
به گزارش سرويس سياسي عصر هامون، طی روزهای گذشته دادستان دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که پس از بررسی های متعددی که بر روی پرونده برداشت پول از صندوق توسعه ملی انجام گرفته است، مبلغ 4/1 میلیارد دلار در اواخر سال 92 از سوی دولت یازدهم از صندوق توسعه ملی برداشت شده است که این مبلغ به منظور تکمیل پروژه‌های عمرانی بوده است.

وی همچنین گفت: قرار بوده است این مبلغ با پرداخت بدهی یک شرکت اماراتی که سالهاست از نفت ایران استفاده کرده ولی هزینه آن را پرداخت نکرده، جایگزین شود.

شجاعی با بیان این موضوع که اصل این برداشت کاری غیر قانونی بوده است، تأکید کرد که این شرکت نه تنها بدهی خود را به ایران پرداخت نکرده است، بلکه در پی تحریم‌هایی که دوباره آمریکا وضع کرده است، این بدهی ها افزایش هم داشته است.

پس از انتشار اسناد مربوط به این جریان توسط خبرنگارانی که در نشست دادستان دیوان محاسبات کشور برگزار کرده بود، در همین ارتباط اسحاق جهانگیری در جلسه هیئت وزیران که روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فضاسازی‌های اخیر در مورد برداشت دولت از صندوق توسعه ملی، ضمن ابراز تأسف از رفتار برخی افراد که این روزها علی رغم موضع گیری رسمی مقامات مسئول تلاش می کنند حرف ناصواب خود را با تکرار بدون مبنا اشاعه دهند، به بیان مطالبی پرداخت.

وی گفت: مدعی شده اند که دولت ۴.۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است؛ این خبر کذب است و اشاعه آن اشاعه کذب و موجب پیگرد قانونی است.

در ادامه این ماجرا نوبخت، سخنگوی دولت در سخنانی دو پهلو از یک طرف این قضیه را تأیید و از طرف دیگر با طفره رفتن و تهدید افرادی که این موضوع را منتشر کرده اند محکوم کرد.

اگرچه این مبلغ صرف امور عمرانی در کشور شده است؛ اما هیچ توجیهی برای انجام برداشت غیر قانونی از صندوق توسعه ملی توسط دولت وجود ندارد.

اگر دولت به روند برداشت غیرقانونی خود از صندوق توسعه ملی ادامه بدهد همانطور که در ابتدای روی کار آمدنش اعلام داشت خزانه خالی را تحویل گرفته است، باید یک صندوق توسعه ملی خالی تحویل دولت بعدی بدهد.

از طرف دیگر دولتی ها که از رسوایی اقتصادی به وجود آمده به شدت عصبانی هستند همه افرادی که این موضوع را منتشر کرده اند به شدت محکوم و انتقاد می‌کنند.

قطعاً تکذیب برداشت 4.1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی خلاف شعار اولیه دولت مبنی بر دولت راستگویان است با توجه به اینکه اسناد این برداشت در تمام رسانه‌ها منتشر شده است و چیزی برای تکذیب کردن وجود ندارد.

در حالی که دولت راستگویان با مشکلات اقتصادی زیادی در سال گذشته روبه رو نبود از صندوق توسعه ملی استفاده کرد، اما به نظر می رسد با کاهش قیمت نفت توسط عربستان دولت با مشکلات بیشتری مواجه شود که مجبور می شود باز هم شعار راست گویی را کنار گذاشته و کمبود بودجه خود را از صندوق توسعه ملی جبران کند.

از طرف دیگر این موضوع نشان می دهد که بودجه سال قبل واقع بینانه بسته نشده بود که کسری بودجه را به دنبال داشته و دولت مجبور به برداشت 4.1 میلیارد دلاری به طور غیرقانونی از صندوق توسعه ملی شده است.

انتهای پیام/4030 https://www.asrehamoon.ir/vdca0uni.49nee15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما