تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۰
وجود صف‌های طویل سوخت معضل تکراری که در شهرهای سیستان و بلوچستان همچنان خودنمایی می‌کند.
تداوم صف‌های طویل بنزین تراژدی تلخ و تکراری در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا، تشکیل صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های سوخت معضل تکراری که مدت‌هاست اکثر شهرهای استان سیستان و بلوچستان درگیر آن هستند.
 
صف‌های که هر روز بر طول آن‌ها افزوده می‌شود، باوجوداینکه بارها رسانه‌ها به این موضوع پرداختند و متولیان امر هم وعده کنترل شرایط را دادند؛ اما با همه وعده‌های داده شده این معضل همچنان در جلوی جایگاه‌های سوخت در شهرهای استان خودنمایی می‌کند.
 
وجود این صف‌ها که دیگر به یک‌روال عادی و روزانه در اکثر شهرها تبدیل شده است نشان می‌دهد که گوش شنوایی برای رفع دغدغه مردم دراین‌خصوص وجود ندارد.
 
شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان یکی از شهرها هست که با وجود شرایط بد آب‌وهوایی که بیشتر روزها بر این منطقه حاکم است متأسفانه معضل صف‌های طولانی بنزین نیز بر مشکلات و دغدغه‌های این مردم افزوده شده است.
 
این در حالی است که در شهرستان زابل صف‌های طولانی ۳۶۰ درجه‌ای جلوی جایگاه‌های سوخت ساعت‌های طولانی از وقت و زمان شهروندان صرف ایستادن در این صف‌ها برای تأمین سوخت موردنیاز خودرو می‌شود.
 
قاچاق سوخت عامل صف‌های طولانی بنزین
علیرضا ملا شاهی فرماندار وِیژه شهرستان زابل باتوجه‌به گلایه شهروندان حوزه سیستان از کمبود سوخت و صف‌های طولانی بنزین در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: افزایش قاچاق سوخت و استفاده از کارت سوخت بعضی از افراد جهت فروش سهمیه بنزین خود اقدام می‌کنند و باتوجه‌به بازدید‌های مکرر از جایگاه‌های سوخت این مورد متأسفانه بارها تکرار شده است و از کارت سوخت سایر افراد سوخت‌گیری می‌کنند و باتوجه‌به اینکه در پایان ماه منتظر افزایش قیمت بنزین جهت فروش هستند صف‌های طولانی بنزین و معضل ایجاد شده است.

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث معضل افزایش صف‌های طولانی بنزین هستیم استفاده از ذخیره سوخت شهروندان در روزهای پایانی هر ماه است که جهت اینکه این سوخت در کارت تاریخ انقضای مصرف آن تمام نشود اکثریت در روزها و شب‌های پایانی ماه به جایگاه‌های سوخت مراجعه می‌کنند و باعث طولانی‌شدن صف‌های بنزین می‌شود.
 
فرماندار ویژه زابل تأکید کرد: مشکل و کمبودی در عرضه بنزین نداریم با توجه با بازدید از همه جایگاه‌های سوخت این مشکل حل شده است و فقط دیشب دو جایگاه در پایان شب اتمام بنزین داشتیم که صبح مجدد شارژ عرضه بنزین حل و مشکل رفع شده است.

متأسفانه، قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان یکی از معضلات بسیار مهمی است که این روزها زندگی عادی افراد را تحت‌تأثیر قرار داده است و این امر علاوه بر بروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی برای کشور باعث ازبین‌رفتن بسیاری از فرصت‌های شغلی شده است، این امر می‌طلبد تا مسئولان و متولیان امر اقدام مثبت و اساسی در رفع این مشکلات داشته باشند.
 
انتهای خبر/
 
 
  https://asrehamoon.ir/vdcjhxevmuqemmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما