تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۸
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی ضربه به تولید داخلی محسوب می شود، گفت:مرز فرصتی برای رونق اقتصاد و معیشت مرزنشینان است.
داد وستد کالای قاچاق در فضای مجازی ضربه به تولید داخلی است/ مرز فرصتی برای رونق اقتصاد و معیشت مرزنشینان
علیم یارمحمدی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: در دو سال اخیر با توجه به تاکیدات ویژه رهبر انقلاب در راستای قاچاق، شاهد کاهش چشمگیر این پدیده هستیم که مسئولان اجرایی و دولتی نیز مکلف به اجرای دستور العمل هایی در این خصوص شده و کار را دنبال می کنند.

وی در خصوص داد و ستد كالای قاچاق در فضای مجازی بیان کرد: این امر موجب شکست تولید ملی می شود، باید جلوی کالای قاچاق گرفته شود چرا که واردات کالای مشابه تولید داخل مصداق بی توجهی به اقتصاد مقاومتی می باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بهترین راهکار مقابله با کالای قاچاق را تولید باکیفیت داخلی مطرح کرد و گفت:  باید جلو قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیررسمی گرفته شود، در این راستا مجلس هم دولتمردان را موظف کرده  تا در استان های مرزی به صنعت، کشاورزی، صنایع شیلاتی و ... اهمیت دهند، بر این اساس می طلبد تا از ظرفیت مرزهای استان بهره مند و در زمینه ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد، معیشت مرزنشینان و ... به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی  تصریح کرد: یکی از اقدامات اتجام شده در مقابله با قاچاق، ایجاد کولیدورهایی برای فروش نفت و گاز و بنزین است که در این راستا سازمان های خاصی نیز در استان های مرزی همکاری دارند تا سوخت به صورت قانونی به کشورهای همسایه توسط مرزنشینان فروخته شود و اقتصاد کشور با خرید و فروش غیر قانونی سوخت ضربه نخورد، چرا که اختلاف قیمت زیادی بیت قیمت سوخت در داخل کشور ما با سایر کشورها وجود دارد .

یارمحمدی بیان کرد: با قانونی شدن فروش سوخت در استانهای مرزی،  جلو هدر رفت این سرمایه ملی نیز گرفته می شود و درآمدی برای مرزنشینان ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر به همراه برخی از نمایندگان مجلس به دنبال آن هستیم درآمد این روند قانونی به خود مرزنشینان داده شود چرا که نه تنها جمعیت آنها کم بوده بلکه باعث افزایش صادرات نیز می شوند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این روند، دولت به اهداف مدنظر خود رسیده و در کنار آن معیشت مردم مرزنشین نیز بهتر می شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgtt9qnak9qt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما