تاریخ انتشار :شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اصغری حسامیه گفت: در عصر حاضر برجسته‌ترین صفتی که از حضرت عباس (ع) می توانیم الگوگیری کنیم موضوع ولایت پذیری ایشان است.
حضرت ابوالفضل (ع)؛ الگوی بی نظیر ولایت پذیری در سال جهش تولید/ وفاداری و فداکاری از ویژگی های بارز علمدار کربلاست
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اصغری حسامیه، کارشناس مسائل مذهبی با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: روز نهم محرم به جهت اتفاق های خاصی که در کربلا افتاد و همچنین قرار داشتن در آستانه عاشورا، از اهمیت خاصی نزد ما شیعیان برخوردار است.

 وی با اشاره به شهادت حضرت عباس (ع) در عصر عاشورا، افزود: تاسوعا روز شهادت حضرت ابوالفضل (ع) نیست، بلکه روز بزرگداشت ایشان و فرصت خوبی است برای اینکه با ویژگی‌های آن حضرت آشنا شویم.

اصغری حسامیه در تبیین ویژگی های فردی حضرت ابوالفضل (ع)، گفت: زیبایی، قامت رعنا، اثر سجده بر پیشانی، خوش قد و قامت و تنومند بودن از ویژگی حضرت عباس (ع) است، در روایتی آمده که ایشان صاحب فراخی سینه بودند، چراکه به طور معمول سینه پهلوانان فراخ است.

 وی در تبیین ویژگی‌های رفتاری حضرت ابوالفضل (ع) به زیارت نامه حضرت عباس از سوی امام صادق علیه‌السلام اشاره و اذعان کرد: بهترین منبع برای شناخت ویژگی های اخلاقی و رفتاری حضرت عباس (ع) متن زیارتنامه ایشان است، زیرا این زیارت از ناحیه امام معصوم یعنی امام صادق (ع) آماده شده است.

این خطیب برجسته اضافه کرد: چهار صفت تسلیم محض خدا و رسول اکرم (ص) بودن، تصدیق یعنی قبول ادعای پیامبر (ص)و امامان، امر و نهی و واجب و حرام، وفا و وفاداری و نصیحت به معنی خالص بودن در ابتدای زیارت نامه حضرت ابوالفضل (ع) مورد توجه قرار گرفته است و در ادامه از جهاد، فداکاری و ایثار ایشان نسبت به اباعبدالله (ع)‌ به عنوان دیگر اوصاف آن حضرت یاد می شود.

وی گفت: امام صادق (ع) کسی را که به حضرت عباس (ع) توهین کند و مقام آن حضرت را پایین بیاورد، لعنت کرده، بنابراین خوب است که هنگام خواندن روضه و اشعاری که برای حضرت ابوالفضل (ع) است و در بیان جریان کربلا توجه کنیم که توهینی به آن حضرت نباشد و در روز تاسوعا در فضایی قرار بگیریم که فضای تکریم و تجلیل از علمدار کربلا باشد.

اصغری حسامیه با بیان این که در عصر حاضر برجسته‌ترین صفتی که از حضرت عباس (ع) می توانیم الگوگیری ‌کنیم موضوع ولایت پذیری ایشان است، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، اسلام به نیروهایی نیاز دارد که مطیع ولی خدا بوده و نسبت به دستورات ولی فقیه اطاعت محض داشته باشند.

 این کارشناس مذهبی با اشاره به نام‌گذاری هر سال‌ از سوی مقام معظم رهبری، افزود: این که رهبر معظم انقلاب سال ها را به عناوین مختلفی نامگذاری می کنند و امسال به جهش تولید نامگذاری شده، به معنای دستور ولی است برای اینکه نیروهای ولایت پذیر تمام توان خودشان را برای تحقق این موضوع به کار بگیرند.

وی با تاکید بر این که هر کسی هر قدرت و توانی که دارد باید آن را به سوی تحقق این شعار که ولی فقیه برای یک سال نامگذاری می کنند، متوجه کند، اذعان کرد: این نامگذاری فقط برای یک سال نیست، بلکه از امسال این حرکت جزو اهداف ما قرار می‌گیرد و سال بعد شعار بعدی، به عنوان هدف دیگر افزوده می شود، لذا میزان ولایت پذیری از اقدام برای تحقق شعار سال نمایان خواهد شد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل (ع) کسی است که امیرالمومنین (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) به بازوی ایشان بوسه زدند، امام چهارم علمدار کربلا را دفن کرد و امام صادق (ع) برای آن حضرت زیارت نامه صادر فرمود.

وی با اشاره به روایات معصومین (ع) درباره علمدار کربلا، ادامه داد: امام سجاد (ع) فرمود عموی ما عباس (ع) مقامی دارد که در قیامت همه شهدا غبطه این مقام را می‌خورند، امام صادق (ع) نیز فرمود که عموی ما ابوالفضل (ع) صاحب ایمان محکم و بصیرت بود.

انتهای پیام/ 
https://www.asrehamoon.ir/vdcg3y9qyak9xx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما