تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۵
محمد هادی عباسی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تزریق دز یادآور و استفاده از ماسک، مهمترین اقدام برای کاهش سرعت پیشرفت همه گیری کرونا است.
۱۵ مورد ابتلا جدید به کرونا شناسایی شد/ تزریق دز یادآور و استفاده از ماسک، مهمترین اقدام برای کاهش سرعت پیشرفت همه گیری کرونا
محمد هادی عباسی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون به بیان آمار ابتلاء به ویروس کرونا در سیستان وبلوچستان پرداخت و افزود:  تا صبح روز دوشنبه ۲۰ تیرماه بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا ۱۵ نفر مبتلای جدید شناسایی شد که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۱۶۹ هزار و ۹۵۰ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: از سوم خرداد ماه تا کنون هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده که با احتساب این مهم از ابتدا تاکنون۲هزار و ۸۰۹ نفر از شهروندان بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

عضو هیئت علمی گروه  آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: از شمار مبتلایان شناسایی شده، ۱۲ نفر بستری‌های بیمارستان به شمار می‌روند و ۴ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی خواستار استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های اجتماعی شد و اظهار کرد: استفاده از ماسک همراه با رعایت فاصله گذاری می تواند به مراتب ابتلا به بیماری را کاهش دهد؛ چنان که تنها راه در امان ماندن از این ویروس استفاده از ماسک، شست و شوی دست ها و رعایت پروتکل ها می باشد.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: تزریق دز یادآور برای همه افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق قبلی‌شان گذشته و تزریق دز یادآور بر ای افراد ۱۲تا ۱۸ سال مبتلا به بیماری های مزمن، مهمترین اقدام برای کاهش سرعت پیشرفت همه گیری کرونا است.

انتهای پیام/
 
 
 

 
https://www.asrehamoon.ir/vdcc1oqs12bq0p8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما